صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اخیرا و در یک همایش گفته که سهم اپراتور اول تا پایان برنامه چشم‌انداز ۳۸‌میلیون مشترک تلفن همراه خواهد بود. در همان همایش آمارهایی از درآمدهای نجومی شرکت مخابرات منتشر شد، اما در عین حال صابر فیضی در مورد نحوه واگذاری سیم‌کارت‌های همراه اول پس از خصوصی‌سازی گفته که بعد از خصوصی‌سازی تنها مبلغی معادل ۱۲۰‌هزار تومان به عنوان هزینه اشتراک دریافت می‌شود. در حالی که مخابرات هنوز خصوصی‌سازی را تجربه نکرده و با حربه‌های مختلف همچنان بر تعداد مشترکانش می‌افزاید باز هم پیش از خصوصی شدن با اعلام نرخ ثبت نام سعی دارد مخاطبان بیشتری را سمت خود بکشاند. به این می‌گویند رقابت صد درصد سالم.

دکل‌های BTS وضعیت ناهنجاری ایجاد کرده‌اند

از آنجایی که روزانه بر تعداد دکل‌های BTS سطح شهر افزوده می‌شود و اپراتورهای فعال نیز برای اضافه کردن این دکل‌ها هیچ مشکلی با شهرداری نداشته و مدیران شهرداری هم از تاسیس دکل‌های تازه هر روز استقبال می‌کنند، مدیر کل اداره مخابرات سازمان شهرداری تهران پیشنهاد تازه ای مطرح کرده است. به گفته محمد علی عابدی باید به سمتی حرکت کرد تا بیشتر از دکل‌های میکرو در پوشش‌دهی شهر بهره برده شود.با توجه به زیبایی بصری بسیاری از شهرهای مطرح جهان که عمدتا توریست‌های بسیاری هم جذب همان زیبایی می‌شوند، علی عابدی خاطرنشان کرده است که اپراتو‌رهای تلفن همراه در شهرهای بزرگ برای پوشش‌دهی، از آنتن‌های میکرو بهره می‌گیرند که این امر باعث حفظ زیبایی شهرها می‌شود. مدیرکل اداره مخابرات سازمان شهرداری تهران همچنین افزوده است که عموم شهروندان نسبت به آنتن‌های میکرو از نظر مسائل مربوط به تشعشعات آنتن‌های BTS حساسیت کمتری دارند که از این حیث نیز موضوع فوق باید مورد نظر قرار گیرد. اینکه چه فرقی بین فرکانس‌های دو آنتن ذکر شده در بالا وجود دارد سوالی است که وی باید به آن پاسخگو باشد.

نهایی شدن اصلاح آیین‌نامه‌ تقاضا و اشتراک سیم‌کارت

به این خبر توجه کنید: علی حمیدی مدیر کل امور مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار به ایسنا گفت: نظرات مرتبط با این آیین‌نامه را جمع‌آوری کرده و تا چند روز آینده آن را نهایی می‌کنیم تا این که بتوانیم نهایتا نتیجه‌ آن را به جلسه‌ آتی کمیته‌ ماده‌ ۲۰ برسانیم. وی اظهار کرد: در تلاشیم تا این موضوع را در این جلسه‌ نهایی کنیم؛ این موضوع بعد از نهایی شدن و به نتیجه رسیدن در این کمیته به هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ارسال و پس از تایید آنها به مجمع مخابرات ایران ارائه می‌شود. مدیر کل امور مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار، یادآور شد: در این آیین‌نامه و اصلاحاتی که در آن انجام شده به مواردی که در آیین‌نامه‌ فعلی به آن اشاره نشده یا سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول که آیین‌نامه ندارند، اشاره شده است. متن خبر کاملا واضح بود و به هیچ توضیح دیگری نیاز نیست!