با توجه به ضریب نفوذ چهار‌درصدی استفاده از کامپیوترهای شخصی در هند، دولت این کشور قصد دارد با تعیین استانداردهای جدید برای بخش نرم‌افزار، با کاهش قیمت این محصولات دسترسی کاربران به آن‌ها را افزایش دهد.
به گزارش SG بر اساس آخرین مطالعات انجام شده،‌ به‌ازای هر یک کامپیوتر فروخته شده در هند، حدود ۱۰۰دلار برای نرم‌افزارهای نصب شده روی آن هزینه می‌شود.

با توجه به سیاست‌های دولت هند مبنی بر کاهش قیمت کامپیوترها و افزایش خدمات دولت الکترونیکی،‌ آموزش الکترونیکی و...، بهترین روش تعیین استانداردهای جدید نرم‌افزاری محسوب می‌شود. «جایجیت بهاتاچاریا» (Jaijit Bhattacharya) مدیر اجرای طرح‌های شرکت Sun Microsystems در دولت هند گفت: «تعیین یک استاندارد واحد برای صنعت نرم‌افزار هند می‌تواند قیمت کامپیوترها را تا میزان زیادی کاهش دهد و دسترسی کاربران به برنامه‌های متن‌باز را بیشتر کند.» وی همچنین خاطرنشان کرد: «تنها در سال گذشته بیش از 6/5میلیون کامپیوتر در هند فروخته شد. اگر برای هر یک کامپیوتر کاربران مجبور باشند 100دلار برای استفاده از نرم‌افزارها پرداخت کنند، سالانه 650میلیون دلار از این طریق درآمد کسب می‌شود. تحلیل‌هایی که من انجام داده‌ام، نشان می‌دهد اگر ما خود را به بخش نرم‌افزار محدود نکنیم، می‌توانیم بیش از 5/1میلیارد دلار صرفه‌جویی کنیم.»