ادامه روند صعودی قیمت لپ‌تاپ در بازار

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی یک هفته اخیر در بازار افزایش یافته است.

فعالان بازار دلایل زیادی را برای این رشد قیمت مطرح کرده‌اند که برخی از آنها تنها در حد یک شایعه بوده و صحت ندارد.

رشد تعرفه واردات لپ‌تاپ، افزایش هزینه استانداردسازی لپ‌تاپ‌ها، نوسانات نرخ ارز و رشد قیمت جهانی این کالا از دلایلی است که فعالان بازار به آنها اشاره کردند. البته گمرک جمهوری‌ اسلامی ایران، ادعای فعالان بازار در مورد رشد نرخ واردات لپ‌تاپ را تکذیب کرده است. اما برخی از نمایندگی‌های فروش بر این موضوع اصرار دارند که گمرک با افزایش هزینه‌های گمرکی باعث رشد قیمت لپ‌تاپ در بازار شده است.

ارتاک یکی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های T،Toshiba Dell و Fujitsu siemens از دسته شرکت‌هایی است که معتقد است گمرک با افزایش هزینه‌های گمرکی و عدم ترخیص برخی از لپ‌تاپ‌ها باعث رشد قیمت لپ‌تاپ‌های این برند شده است.

این در حالی است که با بررسی لیست قیمت این شرکت شاهد افت ۵ تا ۶۰هزار تومانی قیمت‌ها در تعداد معدودی از مدل‌ها هستیم و از رشد قیمت لپ‌تاپ‌های این برند خبری نیست.

شرکت گسترش همراه، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های HP نیز از رشد قیمت انواع لپ‌تاپ در بازار خبر داد و گفت: رشد جهانی نرخ لپ‌تاپ و بالا رفتن هزینه استاندارد سازی لپ‌تاپ‌ها از عوامل اصلی این رشد قیمت هستند.

طبق اعلام این نمایندگی و با بررسی لیست قیمت لپ‌تاپ‌های این برند نیز شاهد رشد ۱۰ تا ۴۰هزار تومانی قیمت لپ‌تاپ‌های HP هستیم.

داتیس هزاره، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های HYUNDAI نیز از رشد قیمت لپ‌تاپ‌های جدید این برند خبر داد و گفت: نرخ مدل های قدیمی همچنان ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

همچنین ایران رهجو نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های سونی، از ثبات قیمت لپ‌تاپ‌های این برند طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: این قیمت‌ها طی یک ماه اخیر افزایش یافته است که علت این امر نیز رشد نرخ جهانی لپ‌تاپ بوده است.

در میان نمایندگی‌های فروش، زیگورات تنها نمایندگی است که از افت قیمت لپ‌تاپ‌هایش خبر می‌دهد.طبق اعلام این نمایندگی در حال حاضر موجودی لپ‌تاپ‌های این شرکت که طی یک ماه گذشته تقریبا در حد صفر بود، افزایش و در مقابل قیمت‌ها کاهش یافته است.

این در حالی است که فروشندگان بازار لپ‌تاپ‌های این برند را حدود ۲درصد گران‌تر از قیمت واقعی که توسط نمایندگی فروش اعلام شده است، به فروش می‌رسانند.