اپراتور سوم 15‌میلیون سیم‌کارت واگذار می‌کند

پوررنگ‌نیا‌، مدیر کل دفتر امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به ضریب نفوذ تلفن همراه کشور گفت: با وجود ۲۸‌میلیون مشترک، ضریب نفوذ تلفن‌همراه ۴۰‌درصد است که طبق برنامه تا پایان سال ۲۰۰۹ میلادی مشترکان موبایل به۳۵‌میلیون برسد. او با بیان اینکه اپراتور سوم تلفن‌همراه ۱۵‌میلیون سیم‌کارت واگذار خواهد کرد، گفت: اواسط سال ۲۰۰۸ میلادی، لایسنس اپراتور سوم به برنده‌ آن اهدا می‌شود که این اپراتور هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم‌کارت نخواهد داشت و طبق زمان‌بندی مزایده‌ اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور اوایل سال‌جاری میلادی اعلام می‌شود.

ترک سل شکایت خود از ایران را به جریان انداخت

در آستانه برگزاری مناقصه بین‌المللی انتخاب اپراتور سوم تلفن‌همراه در ایران، اپراتور ترکیه‌ای ترک سل که پس از انتخاب در مناقصه اپراتور دوم تلفن‌همراه در ایران برکنار شد، مجددا شکایت خود از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را در دادگاهی در شهر پاریس پیگیری می‌کند. یک مقام آگاه با اعلام این خبر به «موبنا» گفت: در این شکایت نامه اپراتور تلفن‌همراه ترک سل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ادعای خسارت کرده است.

به گفته این مقام آگاه، شکایت ترک سل از وزارت ICT در دادگاه بین‌المللی پاریس از یک سو به دلیل عدم هماهنگی دولت ایران و از سوی دیگر به علت میزان خساراتی است که به سبب لغو قرارداد این پروژه متحمل شده، صورت گرفته است. وی افزود: ترک سل تمایلی برای برگشت به پروژه اپراتور دوم ایران نداشته و تنها از وزارت ارتباطات و شرکای گذشته خود (بنیاد مستضعفان و صا ایران) مطالبه خسارت کرده است.

گفتنی است، اپراتور ترک سل نخستین برنده غیر ایرانی پروژه اپراتور دوم تلفن‌همراه بود که به دلایل مبهمی از این پروژه کنار گذاشته و اپراتور آفریقایی MTN؛ به جای آن به کنسرسیوم ایرانسل پیوست.