به گفته مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات اولین شاخصی که برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هر کشور و در سازمان ملل تعریف شده، داشتن سند ملی IT است که تکلیف همه بخش‌ها و حوزه خدمات و تجهیزات را مشخص می‌کند که باید به این موضوع و تسریع در این کار اهمیت داده شود. سعید مهدیون در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان به طور متوسط ‌١/١٦درصد و براساس آخرین آمار ارائه شده ظاهرا تعداد کاربران نیز بیش از ‌٢/١١‌میلیون نفر است که این آمار در جهان به ‌١/١میلیارد نفر رسیده است.

وی با بیان این که متوسط ضریب نفوذ اینترنت در جهان ‌٦/١٦ است، اظهار کرد: با نگاهی به این آمار به این نتیجه می‌رسیم که در این زمینه با میزان متوسط جهانی فاصله چندانی نداریم، اما باز این میزان باید افزایش یابد و به‌‌رغم اینکه هر کدام از پروژه‌هایى که در کشور وجود دارد به نوبه خود خوب هستند و در طراحی و اجرا به خوبى پیش رفتند، اما به تنهایى ثمری ندارد و عدد و رقم‌ها بسیار عقب‌اند.

او یادآور شد: طبق آمار، بازار ICT در سال ‌٢٠٠٧، تقریبا ۲هزار و ‌١١٥میلیارد یورو و در بخش IT، مبلغ ‌٩٧٨میلیارد یورو برآورد شده است و رتبه ایران نیز در فرصت شاخص دیجیتالى ‌٨٩ صدم است.