برندهای پرفروش دستگاه فتوکپی

بازار دیجیتال- دستگاه‌های چند کاره که حدود یک دهه است از ورود آنها به بازار داخلی می‌گذرد به خوبی توانسته‌اند جای برخی از دستگاه‌های تک‌کاره مانند فاکس و چاپگر را بگیرند یا به عبارتی عرصه را بر آنها تنگ کنند. اگرچه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده نیز حجم انبوهی از ظرفیت خطر تولید خود را به تولید دستگاه‌های چندکاره اختصاص داده‌اند؛ اما هنوز هستند کاربرانی که به این دستگاه‌ها اعتماد چندانی ندارند و ترجیح می‌دهند یک دستگاه تک‌کاره تهیه می‌کنند تا چندکاره!

طبق اعلام برخی از فعالان بازار، دستگاه‌های چندکاره به دلیل استفاده چند دستگاه از یک موتور عمر مفید کمتری نسبت به سایر دستگاه‌ها داشته و هزینه استفاده از آنها بیشتر از دستگاه‌های تک‌کاره است.

البته برخی از فروشندگان کارآیی دستگاه‌های کپی چندمنظوره را در برخی برندها مانند توشیبا و پاناسونیک در حد مطلوبی بیان کرده‌اند که این کیفیت بالا قیمت بالایی را برای این دستگاه‌ها به ارمغان آورده است.

شارپ نیز به عنوان یکی از برندهای پرفروش دستگاه‌های فتوکپی چندمنظوره معرفی شده است.

طبق اعلام مادیران، نمایندگی فروش محصولات شارپ، خدمات پس از فروش گسترده، کیفیت بالا و قیمت مناسب از عواملی است که باعث شده دستگاه‌های چندکاره این برند از فروش بالایی برخوردار باشند.

به هر حال طبق اعلام فروشندگان، در بین برندهای مختلف دستگاه فتوکپی، در حال حاضر توشیبا و پس از آن شارپ جزو پرفروش‌های بازار هستند.

پاناسونیک نیز به‌رغم کیفیت مطلوبی که دارد به علت قیمت بالا و خدمات پس از فروش محدود از فروش پایینی برخوردار است.

دستگاه‌های فتوکپی زیراکس نیز در رتبه بعدی فروش، پس از دستگاه‌های شارپ ایستاده‌اند.

فعالان بازار تبلیغات محدود و قیمت بالا را از دلایل فروش نسبتا پایین این دستگاه‌ها نسبت به برندهای پرفروش اعلام کردند.