دوربین فیلمبرداری با دو کارت حافظه

بازار دیجیتال- شرکت Canon جدیدترین دوربین فیلمبرداری دیجیتال خود را در نمایشگاه CES ۲۰۰۸ معرفی کرده و به نمایش گذاشت. این دوربین که با مدل HF۱۰۰ معرفی شد، درواقع جدیدترین دوربین فیلمبرداری مبتنی بر حافظه فلش این شرکت است.

طراحی این دوربین کاملا ساده، سبک و جدید است. وزن این دوربین فیلمبرداری تقریبا به ۳۸۰گرم می‌رسد و به راحتی داخل جیب کت کاربران هم قرار می‌گیرد.

HF۱۰۰ با کارت‌های حافظه SD و SDHC سازگار بوده و امکان ضبط مستقیم فیلم روی آنها را دارد.

ویژگی قابل توجه این دوربین فیلمبرداری مجهز بودن آن به دو جایگاه قرار گرفتن کارت حافظه است. به این ترتیب دوربین فلیمبرداری جدید Canon می‌تواند انتخاب مناسبی برای طرفداران به اشتراک‌گذاری فیلم‌ها باشد.

وضوح تصویر این دوربین Full HD بوده و برابر ۱۰۸۰×۱۹۲۰پیکسل است. لنز این دوربین فیلمبرداری محصول شرکت Canon است و امکان زوم اپتیکال تا ۱۲برابر را به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین مجهز به امکان لرزشگیر دست بوده و وضوح تصویر آن در حالت عکاسی به ۱/۳مگاپیکسل می‌رسد.

نمایشگر LCD این دوربین رنگی بوده و ابعاد آن به ۷/۲اینچ می‌رسد. این نمایشگر امکان تماشای تصویر تا ۱۳۵درجه را هم به کاربران می‌دهد.HF۱۰۰ دارای یک ورودی HDMI، Component و یک ورودی میکروفون است.

این دوربین فیلمبرداری مجهز به یک سیستم هوشمند است که طول عمر باتری آن را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. شرکت Canon اما هنوز زمان و قیمت عرضه این دوربین فیلمبرداری جدید را اعلام و منتشر نکرده است.