شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نسبت به کیفیت پهنای باند اینترنت توسط مخابرات اعتراض کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، مبنی بر دریافت اعتراضات متعدد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، مدتی است که کیفیت پهنای باند ارتباط به شبکه جهانی اینترنت ارائه شده توسط مخابرات ایران، شرایط و اندازه‌های کیفی قابل قبول به منظور انتقال صدا روی اینترنت را نداشته و نارضایتی این شرکت‌ها به ویژه ارائه‌دهندگان خدمات تلفن اینترنتی و بسیاری از کاربران کشور را موجب شده است. این در حالی است که در حال حاضر، تنها تامین‌کننده خطوط ارتباط با شبکه اینترنت، فقط مخابرات است.

بنابراین گزارش، حدود یک ماه است ارتباط اکثر کاربران کشور با شبکه جهانی اینترنت در ساعات اداری با بیش از ۵ تا ۱۰درصد ریزش بسته‌های اطلاعاتی (Pocket loss) مواجه شده است که این موضوع کیفیت ارتباط با اینترنت تامین شده توسط شرکت مخابرات را تا حد قابل توجهی کاهش داده و ارائه خدمات اینترنت و تلفن اینترنتی را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیز می‌گویند: مخابرات حتی از دریافت لیست قطعی‌ها و اعتراضات مشترکان خود امتناع کرده و به کارگیری سرویس تحت وب صدور بلیت (Ticketing) را توصیه کرده است.

این در حالی است که سیستم مذکور تاکنون عملیاتی نشده است.