استقبال از گوشی‌های تلفن‌همراه ITMC تاکنون مناسب بوده و این گوشی‌ها در ۳۰۰ شهر بزرگ کشور نمایندگی دارد. ابراهیم مطلع، مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: هم‌اکنون گوشی‌های همراه ITMC در حدود ۳۰۰ شهر بزرگ کشورمان دارای نمایندگی‌های فعال هستند.

وی در خصوص چگونگی استقبال مردم از گوشی‌های ساخت این کارخانجات گفت: تاکنون استقبال خوبی از گوشی‌های همراه ITMC صورت گرفته و این گوشی‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

مطلع، معتقد است که جلوگیری از قاچاق گوشی‌های همراه در رشد تولید داخلی موثر بوده و در صورت رفع این مانع، ظرفیت تولید گوشی‌ها افزایش نیز می‌یابد.

آغاز مرحله دوم تدوین آیین‌نامه MMS

یک مقام آگاه در سازمان تنظیم مقررات از آغاز فاز دوم تدوین آیین‌نامه MMS تلفن همراه خبر داد.

وی که خواست نامش فاش نشود به موبنا گفت: آیین‌نامه MMS برای بررسی نهایی وارد فاز دوم شده است.

وی ادامه داد: در این فاز پیش‌نویس آیین‌نامه برای اظهار نظر نهایی به ارگان‌های مربوطه ارسال شده است و پس از اعلام نظر این ارگان‌ها تصویب نهایی خواهد شد.

به گفته این مقام آگاه در فاز اول پیش‌نویس این آیین‌نامه از ارگان‌های مربوطه برای اظهار نظر دعوت به عمل آمد، اما از آنجایی که این ارگان‌ها دعوت به عمل آمده را پاسخ نگفتند، آیین‌نامه پس از تدوین برای اظهارنظر نهایی به این سازمان‌ها ارسال شد.

وی با بیان اینکه زمان قطعی ابلاغ این آیین‌نامه مشخص نیست، افزود: سازمان تنظیم مقررات در تاریخ مقرر تعهدات خود را در این خصوص انجام داده و ابلاغ این آیین‌نامه منوط به اعلام مراجع ذی‌ربط است.

بالغ بر ۸ ماه است که سرویس MMS تلفن همراه اپراتور دوم به دستور شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قطع شده و ارائه این سرویس مستلزم تدوین آیین‌نامه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات شده است. قرار بود این آیین‌نامه ظرف مدت ۳ ماه تدوین و ابلاغ شود.