پس از چندین سال که بازار آهنگ‌های تلفن‌همراه رشد فزاینده‌ای را نشان داده و سود بسیاری عاید فعالان این بخش کرد؛ اعداد و ارقام نشان می‌دهد که این بازار به آخرین گام‌های اوج سودآوری خود می‌رسد و دیگر سودآور نیست. ABC با اعلام این خبر افزوده است: در قسمت‌های بسیاری از جهان سودآوری بازار آهنگ‌های تلفن‌همراه در حال کاهش است و بزرگ‌ترین شرکت‌های زنگ‌های تلفن‌همراه مانند «جامبا» در آلمان و «موسیویو» در فرانسه در حال تجدید نظر در سیاست‌های درآمدزایی خود هستند.

مجله «بیلبورد» با انتشار جدولی از آخرین زنگ‌های تلفن‌همراه اعلام کرده است که هر زنگ تلفن‌همراه به طور متوسط ۳ تا ۴ دلار قیمت دارد و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۰ به بازاری ۱۱میلیارد دلاری تبدیل شود؛ اما شرکت‌های فعال در این بخش فعالیت و سرمایه‌گذاری بیشتر را به صرفه نمی‌دانند.

این مجله مشهور در زمینه تلفن‌همراه افزوده است: وضعیت بد بازار، شرایطی را فراهم کرده است که شرکت‌های کوچک تر آهنگ‌های خود را به قیمت کمتر از ۹۹ سنت می‌فروشند.

بازار بد وضعیتی را فراهم کرده که کمپانی «جمستر» در آمریکا که در سال ۲۰۰۵ به مبلغ ۲۷۳میلیون دلار خریداری شد، فروش آهنگ را کمتر کرده و به فروش دیتا، ویدئو و بازی‌های موبایلی می‌پردازد.