رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی با اشاره به تصویب ۲۵‌درصدی واردات تلفن‌همراه گفت: تعیین این میزان تعرفه تنها به منظور حفظ و منافع تولیدات داخلی صورت گرفته است و با این وصف قاچاقچیان همچنان بدون هیچ مانعی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در نشست خبری انجمن صنفی فروشندگان و واردکنندگان تلفن‌همراه کشور و اتحادیه تجهیزات مخابراتی، افشار فروتن لاریجانی اظهار داشت: متاسفانه تعیین تعرفه ۲۵‌درصدی بیانگر این امر است که هیچ‌گونه توجهی به شرکت های واردات‌کننده قانونی این کالا نشده است.

وی گفت: به اعتقاد انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی تعرفه ۵ تا ۱۰‌درصدی می تواند تا حد زیادی جلوی فعالیت قاچاقچیان را بگیرد و قیمت‌های موجود در بازار را تعدیل کند.

با موافقت دولت؛ تعرفه واردات تلفن‌همراه ابلاغ شد

با تصمیم وزرای عضو کمیسیون ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات سود بازرگانی تلفن‌همراه کاهش یافت.

بر اساس این خبر تعرفه واردات تلفن‌همراه از پنجاه و شش‌درصد به بیست و یک‌درصد کاهش یافت که با ۴‌درصد حق گمرکی ۲۵‌درصد لحاظ خواهد شد.

بر اساس این تصمیم تعرفه واردات اجزا و قطعات تلفن‌همراه به صورت SKD شش‌درصد و به صورت CKD صفر تعیین شد.

سهم اپراتور سوم از بازار تلفن‌همراه ۱۹‌درصد است

معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزیر ارتباطات سهم اپراتور سوم از بازار تلفن‌همراه ایران را ۱۹‌درصد اعلام کرد.

کمال محامدپور در گفت‌وگویی اظهار داشت: اختصاص این میزان سهم به اپراتور سوم با توجه به بررسی طرح‌های تجاری، شرایط اقتصادی کشور و سهم سایر اپراتورها از بازار تلفن‌همراه ایران صورت گرفته است.

وی افزود: از زمان عملیاتی شدن پروژه، این اپراتور می تواند سهم خود را از بازار تلفن‌همراه کشور به دست بیاورد.

وی با بیان این که بازار تلفن‌همراه ایران به اپراتورهای دیگر نیز نیاز دارد، یادآور شد: بازار موبایل ایران بکر است و بسیاری از اپراتورهای مطرح دنیا می‌توانند شانس خود را برای حضور در این بازار امتحان کنند.