کوچک‌ترین دوربین فیلمبرداری جهان

بازار دیجیتال - شرکت Sanyo یک دوربین فیلمبرداری کوچک و سبک را به بازار عرضه کرده است. این دوربین که با مدل Xacti HD۱۰۰۰ به بازار معرفی شده، طبق ادعای مسوولان شرکت Sanyo کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین فیلمبرداری جهان است.

این دوربین فیلمبرداری قابلیت ضبط فیلم به صورت full HD را داشته و فیلم‌ها را به شکل مستقیم روی کارت حافظه SDHC ذخیره و ضبط می‌کند.

این دوربین امکان ضبط تصاویر با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰پیکسل را روی کارت‌های حافظه SDHC با ظرفیت ۸گیگابایت تا ۸۵ دقیقه را دارد. همچنین این دوربین با وضوح تصویر ۴۸۰×۶۴۰پیکسل نیز می‌تواند تا ۵ساعت تصاویر را ضبط کند.

این دوربین مجهز به یک نمایشگر LCD بوده که اندازه آن برابر ۷/۲اینچ است. امکان زوم اپتیکال تا ۱۰برابر نیز از دیگر امکانات این دوربین فیلمبرداری است. همچنین وضوح تصویر این دوربین در حالت عکاسی ۴مگاپیکسل است.

این دوربین مجهز به یک خروجی HDMI و یک پورت USB برای اتصال راحت آن به کامپیوترهای شخصی و کامپیوترهای Mac شرکت Apple است.

علاوه‌بر این، این دوربین از تکنولوژی لرزش‌گیر دست هم بهره می‌برد. وزن این دوربین فیلمبرداری جدید ۲۹۵گرم و اندازه آن برابر کف دست است. شرکت Sanyo دوربین فیلمبرداری مدل Xacti HD۱۰۰۰ را از ماه دسامبر به بازار عرضه کرده است. قیمت این دوربین فیلمبرداری در بازار جهانی از سوی شرکت Sanyo،ا۹۹/۷۹۹ دلار اعلام شده است.