عرضه سهام مخابرات در بورس پس از اخذ پروانه

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: سهام شرکت مخابرات ایران پس از اخذ پروانه اپراتور اول که به زودی نهایی خواهد شد، در بورس عرضه می‌شود. صابر فیضی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اخذ پروانه اپراتور اول تلفن همراه منوط به برگزاری آخرین جلسه با مسوولان سازمان تنظیم مقررات است. پیش از این از سوی مسوولان بورس عنوان شده بود که عرضه سهام مخابرات به بورس نیازی به اخذ پروانه ندارد.

تقاضای گوشی تلفن‌همراه تغییر نکرده است

تصویب تعرفه ۲۵درصدی واردات تلفن‌همراه، به کاهش قیمت گوشی‌های بالای ۱۰۰هزار تومان منجر نخواهد شد.

افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن‌همراه و لوازم جانبی، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: خبر کاهش ۳۵درصدی تعرفه واردات گوشی تلفن‌همراه، تاثیری در نرخ گوشی‌های موجود بازار نداشته است.

وی افزود: کاهش تعرفه در حوزه گوشی‌های قانونی تاثیرگذار بوده و با توجه به این‌که اختلاف قیمت بین گوشی‌های قاچاق و قانونی، براساس تعرفه ۲۵درصد باز هم قابل توجه است، در گوشی‌های بالای ۱۰۰هزار تومان کاهش چشم‌گیر بعید به نظر می‌رسد.

لاریجانی، معتقد است که کاهش ۳۵درصدی تعرفه واردات گوشی تلفن‌همراه، در حدی نیست که در نرخ گوشی‌های موجود در بازار موثر باشد. وی، تعرفه مناسب را ۱۰ تا ۱۵درصد دانست و تصریح کرد: این امر باعث ایجاد توان مقابله واردکننده قانونی گوشی با قاچاقچیان می‌شود.