گیگابایت و عرضه مادربوردهای جدید به بازار - ۱۱ دی ۸۶

بازار دیجیتال - GIGABYTE سری جدیدی از مادربوردهای خود را با نام‌های GA-MA۷۹۰FX-DQ۶ و GA-MA۷۹۰FX-DS۵ به بازار معرفی کرد. این مادربوردها که بر پایه چیپ‌ست‌هایی با کارایی بالای سری AMD۷۹۰FX طراحی شده‌اند قادرند تا از نسل بعدی پردازنده‌های چهار هسته‌ای PHENOM پشتیبانی کنند.توانایی اورکلاک بالا در یک سیستم با قدرت پردازش بالا از ویژگی‌های دیگر این مادربوردها است. علاوه بر این مادربوردهای جدید GIGABYTE به سوکت AM۲ + مجهز بوده و قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های AMD PHENOM که دارای مشخصاتی چون تجهیز به کنترل کننده حافظه داخلی ۱۰۶۶ مگاهرتزی، گذرگاه HYPERTRANSPORT ۳/۰ و واحدهای ممیز شناور ۱۲۸ بیتی هستند. طبق اعلام «آواژنگ» نمایندگی فروش مادربوردهای این برند مادربورد GA-MA۷۹۰FX-DQ۶ به چهار شکاف توسعه PCI EXPRESS ۲/۰ مجهز شده است که می‌توان دو کارت گرافیک را در حالت X۱۶ یا چهار کارت گرافیک را در حالت X۸ روی آن نصب کرد.

GA-MA۷۹۰FX-DS۵ نیز دو درگاه PCI EXPRESS ۲/۰ X۱۶ را برای استفاده همزمان از دو کارت گرافیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این مادربوردها قادرند با استفاده از دو یا چند کارت گرافیک به صورت همزمان توانایی پردازش تصاویر سه بعدی توسط سیستم را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند.علاوه بر این با استفاده از چهار کارت گرافیکی می‌توان تا حداکثر ۸ مانیتور جداگانه را به سیستم متصل کرده و روی هر یک از آنها اطلاعات جداگانه‌‌ای را به نمایش درآورد.

مادربوردهای سری GIGABYTE ۷۹۰FX همچنین به تکنولوژی منحصر به فرد «طراحی با طول عمر بالا ۲ اینچ» نیز مجهز هستند. در این تکنولوژی از خازن‌های حالت جامد با ESR پایین و طریقه اتصال SMD (اتصال سطحی) در تمامی بخش‌های مادربورد استفاده شده است.

برای اطمینان از حداکثر ثبات و قابلیت اطمینان سیستم و اطمینان یافتن از طول عمر بالای قطعات این خازن‌ها از سازندگان کاملا معتبر ژاپنی تهیه شده‌اند.طبق اعلام آواژنگ این مادربوردها به تازگی وارد بازار جهانی شده‌اند و به احتمال زیاد طی هفته‌های آینده شاهد حضور آنها در بازار داخلی خواهیم بود.