مادربورد گران شد

بازار دیجیتال- نوسانات قیمت در بازار تجهیزات کامپیوتری موضوعی است که هر از چند گاهی بازار خرید و فروش این کالا را با خود درگیر کرده و باعث به هم خوردن تعادل بازار می‌شود. این بار نیز انتشار یک خبر باعث رشد قیمت انواع مادربورد، کارت گرافیک و... شده است.

فعالان بازار معتقدند، انتشار خبر افزایش تعرفه واردات تجهیزات کامپیوتری به ویژه مادربورد باعث رشد ۲ تا ۵درصدی قیمت این قطعات در بازار شده است.

آواژنگ یکی از نمایندگی‌های فروش مادربوردهای گیگابایت در این باره می‌گوید: گمرک پس از برگزاری نمایشگاه الکامپ، تعرفه واردات تجهیزات کامپیوتری را ۱۸درصد اعلام کرد که این اقدام باعث رشد قیمت این ملزومات به ویژه مادربورد شده است.

این نمایندگی از کمیاب شدن برخی از مدل‌های مادربوردهای GIGABYTE در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر مادربوردهای موجود در بازار با برند GIGABYTE با حدود ۳ تا ۶هزار تومان رشد قیمت نسبت به دو هفته گذشته به فروش می‌رسند.

وی همچنین به افت یک‌هزار یا یک‌هزار و ۵۰۰تومان نرخ رم و هارد اشاره کرد و گفت: قیمت این کالاها به میزان بسیار زیادی تحت‌تاثیر بازار جهانی است. به همین دلیل این کالاها برخلاف مادربورد و کارت گرافیک با افت قیمت مواجه شده‌اند.

درباره کامپیوتر یکی دیگر از نمایندگی‌های فروش مادربوردهای GIGABYTE نیز از رشد ۴درصدی تعرفه واردات تجهیزات کامپیوتری خبر داد و گفت: مدل‌های X۳۸DQ۶ و X۳۸TDQ۶ از مادربوردهای جدید این برند هستند که به ترتیب با قیمت ۳۳۹هزار و ۳۵۴هزار تومان به فروش می‌رسند.

«شاب» نمایندگی فروش مادربوردهای ABit و intel نیز خبر رشد نرخ واردات تجهیزات کامپیوتری را تایید کرد و گفت: به‌رغم انتشار این خبر، «شاب» هیچ تغییری در نرخ مادربوردهای برند ABit خود اعمال نکرده است. اما نرخ مادربوردهای intel این شرکت در حدود ۳ تا ۵هزار تومان افزایش یافته است.