تکنوتاکس

بازار دیجیتال- در حالی که امروزه شاهد گسترش سیستم عامل لینوکس و نرم‌افزارهای آزاد و متن‌ باز (opensource) در سراسر جهان هستیم، اما کاربران ایرانی همچنان از سیستم عامل مایکروسافت استفاده می‌کنند. باید گفت که تاکنون اقدامات کمی در زمینه معرفی سیستم عامل لینوکس به کاربران شده است. اما اگر علاقه‌مند به آشنایی با این سیستم عامل هستید، بهتر است سری به سایت www.technotax.org بزنید. این سایت را می‌توان بزرگ‌ترین منبع برای آشنایی کاربران ایرانی با سیستم عامل لینوکس به حساب آورد.

تکنوتاکس بخش‌های مختلف و متنوعی دارد. در قسمت راست این سایت اخبار لینوکس، فروشگاه‌های آنلاین، مقالات سایت، آخرین بسته‌های ارائه شده توسط لینوکس و... دیده می‌شود.

در قسمت میانی سایت می‌توانید آخرین اخبار توزیع‌های لینوکس و اخبار دنیای‌ اپن‌سورس را پیگیری کنید. همچنین قسمت چپ سایت به معرفی کتاب‌های سرورهای لینوکس پرداخته است که با کلیک روی این قسمت می‌توانید به نسخه pdf آن دسترسی پیدا کنید. از دیگر بخش‌های جالب این سایت قسمت «انجمن‌ها» است که در این قسمت روزانه به سوالات فنی ۱۰هزار کاربر پاسخ داده می‌شود.

همچنین این سایت امکان خرید آنلاین محصولات را نیز برای کاربرانش فراهم کرده است. فقط کافی است روی گزینه فروشگاه‌ کلیک کنید تا به لیست تمامی محصولات سایت دسترسی پیدا کنید. گفتنی است، برای خرید حتما باید در این سایت عضو شوید.