مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با بیان این که برای سال آینده پیش‌بینی ‌١٢‌میلیون ثبت‌نام انجام شده است، گفت: قبول دارم که این حجم ثبت‌نام با ‌١٤‌میلیون ثبت‌نام سال جاری حجم سنگینی است و مشترکان ما را تقریبا به حدود ‌٣٨‌میلیون نفر خواهد رساند؛ اما در حال آماده‌سازی شرکت برای پاسخگویی به این میزان هستیم. وحید صدوقی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که حداقل چهار‌میلیون ثبت‌نام سیم‌کارت دیگر تا پایان سال جاری انجام شود. در هر صورت برنامه‌ ما برای حدود ‌١٤‌میلیون سیم‌کارت است و در حال حاضر بالغ بر ‌٦/٣‌میلیون نفر در نوبت واگذاری قرار دارند.

به گفته‌ او امسال براساس بودجه برای سه‌میلیون ثبت‌نام پیش‌بینی انجام شد و در برنامه‌ داخل شرکت، شش‌میلیون پیش‌بینی صورت گرفته بود؛ اما تاکنون بالغ بر ده‌میلیون نفر از بهمن‌ماه سال ‌٨٥ تا ‌٢٢ آذرماه ثبت‌نام کردند که هفت‌میلیون از این تعداد طی پنج ماه گذشته ثبت‌نام شده است به طوری‌که میانگین در هر ماه ‌٤/١‌میلیون ثبت‌نام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور در حال حاضر به حدود ‌٤٠‌درصد رسیده است و پیش بینی می‌کنیم تا سال آینده بالغ بر ‌٦٠ تا ‌٦٥‌درصد افزایش یابد.

شرکت مخابرات ایران همچنان گران می‌فروشد

مخابرات ایران با وجود ابلاغ مصوبه سازمان تنظیم مقررات مبنی بر کاهش تعرفه‌ تماس به مقصد سیم‌کارت‌های ایرانسل از ۷۶۰ به ۶۲۵ ریال، هنوز این مصوبه را اجرا و به همراه اول ابلاغ نکرده است.

به گزارش فارس، از چند ماه گذشته سازمان تنظیم مقررات با اعتراض کارشناسان و مشترکان و در نهایت با بررسی تعرفه تماس به مقصد سیم‌کارت‌های ایرانسل که ۷۶۰ ریال بود، اردیبهشت ماه امسال مصوبه‌ای به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کرد که طبق آن تعرفه تماس باید از ۷۶۰ به ۶۲۵ ریال کاهش یابد.

این در حالی است که هم اکنون و بر خلاف مصوبه سازمان مقررات مشترکان تلفن ثابت مخابرات و نیز دارندگان سیم کارت دائمی «همراه اول» به جای ۶۲۵ ریال، ۷۶۰ ریال به مخابرات و همراه اول پرداخت می‌کنند.

در عین حال مشترکان اعتباری «همراه اول» نیز در تماس با دارندگان سیم کارت ایرانسل به جای ۹۳۷ ریال حدود ۱۱۳۹ ریال پرداخت می‌کنند.

این موضوع حتی در نامه همراه اول در قبوض این دوره تلفن همراه بیان شده است.

چندی پیش مسوولان سازمان تنظیم و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران مصوبه سازمان مقررات را تایید کرده بودند.

پیش از این، وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار علت عدم اجرای مصوبه سازمان تنظیم مقررات را ابلاغ نشدن مصوبه به این همراه اول دانسته بود.