طبق بررسی‌های انجام شده در ‌٣١ مرکز استان در کشور‌، بیشترین کاربران اینترنت بین گروه‌های سنی ‌١٥ تا ‌٣٠ سال هستند و تعداد کاربران مرد از زنان بیشتر است و کشور ایران در مجموع ‌١١‌میلیون کاربر اینترنتی دارد. به گزارش «ایسنا»، علیرضا پویا، رییس مرکز تحقیقات صدا و سیما، با بیان این مطلب در نخستین سمینار نظرسنجی الکترونیکی، محدودیت‌ها و فرصت‌ها اظهار کرد:‌ اینترنت هسته مرکزی در جوامع بشری است و کشورهای توسعه یافته در این زمینه پیشرو هستند و کاربران بیشتری دارند و در مجموع وضعیت بهره‌برداران و کاربران اینترنت در دنیا یک‌میلیارد و ‌١٧٣‌میلیون نفر است.

وی تاکید کرد: آمارهای فوق از طرف مرکز تحقیقات صدا‌و‌سیما ارائه شده و از نظر صحت اعتبار زیادی دارد.

رییس مرکز تحقیقات صدا‌و‌سیما خاطر‌نشان کرد: آسیا ‌٣٧‌درصد از کاربران اینترنت دنیا را در‌بردارد، همچنین کشور ما به لحاظ کاربران بعد از ترکیه و پاکستان یعنی در رده سوم و از لحاظ ضریب نفوذ رتبه دهم را داراست.

وی افزود: برخی کشورهای آسیایی مانند کره‌جنوبی که در مدت شش سال افزایش صد‌در‌صدی ضریب نفوذ داشته‌اند، به درصد ‌٧٠ در زمینه ضریب نفوذ اینترنت رسیده و این میزان پنج برابر ایران است. پویا ادامه داد: طبق آخرین آمار در سال ‌٢٠٠٦ ضریب نفوذ اینترنت در اروپا ‌٩/٣٥‌درصد، آمریکا ‌٨/٦١‌درصد و در کل جهان ‌١٥/٨ است.

وی‌همچنین، درباره شرایط و توسعه نظرسنجی اینترنتی در ایران تصریح کرد: از جمله این شرایط گسترش زیر‌ساخت‌های مخابرات ایران، گسترش تکنولوژی روز، امکان دسترسی خانواده‌ها به اینترنت از لحاظ هزینه، ایجاد زمینه‌های آموزش و تربیتی در نظام رسمی کشور و توسعه فرهنگ تولید نظرسنجی اینترنتی است.