یک ویروس ایرانی جدید از طریق انتشار گسترده در کشور به اختلال در عملکرد رایانه‌ها و شبکه‌های محلی پرداخته است. به گزارش آنتی ویروس پاندا، این ویروس جدید که در بسیاری از مراکز مهم نظیر برخی بانک‌ها، ادارات دولتی و دانشگاه‌های کشور ردیابی شده است، با نمایش پی در پی جملات اهانت آمیز به زبان فارسی، ارزش‌های اجتماعی ایرانیان را مورد بی‌احترامی و هجو قرار می‌دهد.

W۳۲/Nahosکه در سومین روز از آغاز انتشار خود ردیابی شده، هنوز برای اغلب نرم‌افزارها و شرکت‌های امنیتی غیر قابل شناسایی است.

برخی از کارشناسان امنیتی در داخل کشور بر این باورند که این کرم رایانه‌ای، گونه جدید و اصلاح شده‌ای از یک ویروس قدرتمند ایرانی است که حدود یک ماه قبل بسیاری از کاربران سیستم‌های خانگی و شبکه‌های محلی را آلوده کرده بود.

آلوده کردن فایل‌ها از طریق ایجاد یک پوشه با عنوان XPcodeدر درایوهای سیستم و نیز به اشتراک‌گذاری این پوشه در سرتاسر شبکه محلی برای افزایش وسعت آلودگی از جمله عملکردهای تخریبی این کرم رایانه‌ای است.

از دیگر فعالیت‌های تخریبی این کرم در رایانه‌ها می‌توان به چاپ خودکار و پی‌درپی جملات اهانت آمیز با هر بار استفاده از دستگاه چاپگر اشاره کرد.