دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، قصد ساماندهی گیم‌نت‌ها را دارد. بهروز مینایی، معاون فنی شورای‌عالی اطلاع‌رسانی با بیان این مطلب گفت: در پی تلاش سازمان‌های مرتبط در موضوع ساماندهی گیم‌نت‌ها از جمله دبیرخانه شورای‌عالی ‌اطلاع‌رسانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل نظارت‌بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و وزارت بازرگانی، جهت بررسی، برنامه‌ریزی و ساماندهی این موضوع دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در یکی از کمیسیون‌های مشورتی خود تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: تاکنون مشکلات قانونی و عملی در زمینه ساماندهی گیم‌نت‌ها مطرح شده و راه‌حل‌هایی مانند ایجاد صنف مستقل، نظارت بیشتر برای ترغیب مدیران گیم‌نت‌ها به اخذ مجوز و تدوین آیین‌نامه جداگانه نیز ارائه شده است.

مینایی افزود: کارشناسان کارگروه بازی و سرگرمی‌های الکترونیکی شورای‌عالی اطلاع‌رسانی نیز پیشنهاد خود را برای ساماندهی گیم‌نت‌ها به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی گیم‌نت‌ها خواست خانواده‌ها، مراجعه‌کنندگان گیم‌نت‌ها و مدیران این مراکز است، ابراز امیدواری کرد که همکاری دستگاه‌های مرتبط مدل پیشنهادی کارگروه بازی و سرگرمی‌های الکترونیکی دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‌رسانی هر چه سریع‌تر عملی شود.