رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از عودت دادن طرح پیشنهادی شرکت مخابرات ایران برای کاهش تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی به مخابرات ایران خبر داد. محمود خسروی در گفت‌وگو با فارس در خصوص وضعیت طرح پیشنهادی شرکت مخابرات مبنی بر کاهش تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول گفت: به دلیل وجود برخی مسائل و مشکلات در این طرح، سازمان تنظیم مقررات این طرح را برای رفع ایرادات و مسائل موجود به شرکت مخابرات ایران عودت داد.

طرح وزارت ارشاد برای فارسی‌نویسی تلفن‌های همراه

وزارت ارشاد برای فارسی‌نویسی تلفن‌های همراه، طرح پیشنهادی(RFP) نرم‌افزار فارسی نویس پیام کوتاه (SMS) تلفن‌همراه را مطرح کرد.

این وزارت در جهت تحقق اهداف قانون برنامه چهارم توسعه به منظور گسترش خط و زبان فارسی در تلفن‌همراه، اقدام به تهیه و توزیع یک نرم‌افزار فارسی نویس پیام کوتاه (SMS) ویژه تلفن‌همراه جهت توزیع رایگان در جامعه نموده است تا بتواند زبان فارسی را در برندهای مختلف تلفن‌همراه پوشش دهد. وزارت ارشاد از کارشناسان خواسته است تا تمامی بخش‌های این RFP را به دقت مطالعه کرده و پیشنهاد نهایی خود را به انضمام همه اطلاعات لازم، آماده و ارسال نمایند.

تعرفه GPRS ایرانسل کاهش یافت

هزینه استفاده از سرویس GPRS (اینترنت تلفن‌همراه) شبکه تلفن‌همراه اپراتور دوم تلفن‌همراه کاهش می یابد. این شرکت بنا دارد به منظور کاهش هزینه‌های مشترکان و همچنین گسترش عرضه و استفاده از خدمات ارزش افزوده مبتنی بر اینترنت همراه، تعرفه سرویس GPRS خود را به میزان چشمگیری کاهش دهد. از اول دی ماه سال جاری و در قالب «جشنواره زمستان تا بهار ایرانسل»، تعرفه پایه استفاده از خدمات GPRS برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری این شبکه که طرح تعرفه پیش فرض پایه ثانیه‌ای را انتخاب و فعال کرده‌اند از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ به ازای هر کیلوبایت از ۱۵ ریال به ۵ ریال کاهش می‌یابد.

بر همین اساس برای مشترکان سیم‌کارت‌های پیام‌رسان و مشترکانی که هر یک از طرح‌های تعرفه تشویقی قرمز، آبی یا طلایی را انتخاب و فعال کرده‌اند، تعرفه تبادل هر کیلوبایت اطلاعات به ۲ریال کاهش پیدا خواهد کرد.