رییس تیم «ارتباط الکترونیک» در وزارت امور خارجه آمریکا، از کنترل و رصد کاربران ایرانی در اینترنت خبر داد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «العربیه»، «ولید جواد» بنیانگذار این تیم اطلاعاتی که کار خود را از یک سال پیش در وزارت امور خارجه آمریکا آغاز کرده است، در این باره گفت: تیم «ارتباط الکترونیک» متشکل از ۹ نفر است که دو تن از آنان، فارسی‌زبان هستند و کار اصلی آنها، بررسی وب‌گاه‌ها و انجمن‌های اینترنتی و درج نظرات با نام‌های حقیقی برای توضیح سیاست خارجی آمریکا به ویژه در قبال منطقه خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی اعضای این تیم، برقراری ارتباط با کاربران اینترنت در جهان اسلام است، گفت: در مجموع ۹ نفر در این تیم فعال هستند که شش نفر از آنها مسلط به زبان «عربی»، دو نفر مسلط به «فارسی» و یک نفر مسلط به زبان «اردو» است که کارشان ارتباط‌گیری، درج نظرات برای مقالات و مطالب منتشر شده در وب‌گاه‌های فعال در این سه زبان و نیز توضیح فعالانه اهداف سیاست خارجی آمریکا برای آنها است.

«ولید جواد» توضیح داد: تیم ما تلاش دارد تا از طریق این ارتباط‌گیری‌ها، سیاست‌پردازان و قانون‌گذاران کشورهای طرف ارتباط را با دیدگاه‌های خود آشنا کند و «نظریه توطئه» را در نظر آنان کمرنگ کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه تیم «ارتباط الکترونیک» یک «برنامه جاسوسی واقعی» (Spyware) است یا خیر، گفت: برنامه‌های جاسوسی، برنامه‌هایی سری هستند، در حالی که کار ما، سری نیست، بلکه ما با اسامی واقعی‌مان و آشکارا کار می‌کنیم.