معاون وزیر ارتباطات گفت: عملیات نصب تجهیزات تکنولوژی GPRS روی شبکه اپراتور اول تلفن‌همراه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری این سرویس مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وفا غفاریان در گفت‌وگو با موبنا از ارائه سرویس GPRS تلفن‌همراه به مشترکان تهرانی همراه اول تا پایان سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: تعرفه استفاده از این سرویس هنوز نهایی نشده و در مرحله بررسی و کارشناسی قرار دارد.

وی گفت: قرارداد راه‌اندازی سرویس GPRS قطعی شده و پیمانکار آن درصدد تهیه و تحویل تجهیزات مربوطه هستند.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه یکی از کاربردهای تکنولوژی GPRS استفاده از سرویس MMS است، تصریح کرد: ارائه سرویس MMS منوط به تدوین آیین‌نامه آن است.

نتیجه بگیریم، پیامک فارسی را ارزان می‌کنیم

در نظر داریم تا معادل ۱۶۰ کاراکتر انگلیسی ۴۰ حرف فارسی را انتخاب و میزان هر بایت آن را به عنوان یک پیام کوتاه محسوب کنیم.

محمدحسین فلاح اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: نحوه محاسبه تعرفه کاراکترهای پیامک با متن فارسی، توسط یک تیم پژوهشی آغاز شده و این کار به سرعت دنبال می‌شود.

وی، با بیان این مطلب که کاراکترهای فارسی حجم بیشتری را به نسبت حروف انگلیسی اشغال می‌کنند، گفت: چنانچه نتیجه تحقیقات نشان دهد که از لحاظ فنی امکان جداسازی پیام کوتاه با متن فارسی از متن لاتین وجود دارد، تعرفه پیامک فارسی ارزان خواهد شد.

وی افزود: به منظور تشویق مشترکان از استفاده حروف فارسی در ارسال پیام کوتاه، باید تعادل میان حجم حروف انگلیسی و فارسی به وجود آید.

برگزاری مزایده برای افزایش اپراتورهای SMS کشور

رییس کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار از برگزاری مزایده‌ای به منظور افزایش اپراتور‌های ارائه‌دهنده سرویس ارزش افزوده تلفن‌همراه در کشور خبر داد.

علیشاهی در گفت‌وگویی بیان داشت: با توجه به افزایش شمار مشترکان تلفن‌همراه نیاز به اپراتور‌های بیشتری برای ارائه سرویس‌های ارزش افزوده پیام کوتاه احساس می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر شرایط چند شرکت فعال در این زمینه بررسی شده است و برگزاری این مزایده پس از تکمیل اسناد مربوطه انجام خواهد شد.

علیشاهی افزود: از شرکت‌های با‌تجربه به منظور اظهار نظر در این خصوص دعوت به عمل آمده؛ اما برگزاری مزایده پس از اعلام فراخوان رسمی ‌امکان‌پذیر خواهد بود.

وی به تاریخ دقیق اعلام فراخوان برگزاری مزایده اشاره نکرد و یادآور شد: به طور قطع این مزایده در سال‌جاری انجام می‌شود.