نوکیا 6300

نوکیا ۶۳۰۰ از ماه نوامبر سال ۲۰۰۶ در دو رنگ نقره‌ای و مشکی وارد بازار جهانی شد. این گوشی از ظاهری زیبا، کلاسیک و ظریف برخوردار است. در حاشیه سمت راست گوشی دکمه‌های کنترل صدا تعبیه شده است. در حاشیه سمت چپ گوشی محل کارت حافظه microSD آن وجود دارد. قسمت‌های نقره‌ای در این گوشی از جنس فلزی است و قسمت‌های مشکی آن پلاستیک است. ترکیب این دو ماده باعث جذابیت ظاهری گوشی شده است.

دوربین تعبیه شده در این گوشی از نوع دو مگا پیکسل است و قابلیت بزرگنمایی تا هشت برابر را دارد. همچنین این دوربین قابلیت فیلمبرداری به میزان حافظه را هم دارد. پخش‌کننده موزیک در این گوشی از نوع MP۳ player است و قابلیت پخش MP۳, MP۴, AAC, AAC+, eAAC را دارد.

حافظه مورد استفاده در این گوشی از ۸/۷مگابایت گنجایش برخوردار است. همچنین با محل کارت حافظه (microSD (TransFlash امکان ارتقای حافظه تا دو گیگابایت هم وجود دارد.

یک پورت USB، بلوتوث، GPRS، EDGE و HSCSD ابزار ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

باتری موجود در این گوشی از نوع (Li-Ion ۸۶۰ mAh (BL-۴C است وسه ساعت و ۳۰ دقیقه مکالمه مداوم و ۳۴۸ ساعت زمان آماده به کار را پشتیبانی می‌کند. در پوش باتری در این گوشی از ساختار محکمی برخوردار است.

هندزفری‌های قابل استفاده برای این گوشی مدل‌هایHS-۴۰، HS-۴۷، HS-۸۱ و HS-۶۲ هستند. مدل‌هایHDW-۳، HS-۱۳W، HS-۱۲W، HS-۲۶W، BH-۲۰۰،BH-۸۰۰، BH-۹۰۰، BH-۳۰۱، BH-۲۰۱ و BH-۵۰۱ هندزفری‌های بلوتوثی هستند که از این دستگاه پشتیبانی می‌کنند.

از دیگر وسایل جانبی که امکان استفاده از آنها برای این گوشی وجود دارد، کابل (مدل DKE-۲)، هلدر (مدل CR-۳۹)، شارژر (مدل AC-۴) و شارژر فندکی (مدل DC-۴) هستند.

از ایرادات وارد بر این گوشی به جا ماندن اثر انگشت روی آن است. در مجموع این گوشی از ظاهری زیبا و جذاب و کارآیی‌های مناسبی برخوردار است.۶۳۰۰ نوکیا هم‌اکنون در بازار تلفن‌همراه با قیمت دومیلیون و ۹۰هزار ریال به فروش می‌رسد.