در حالی که در چند نقطه تهران ارسال پیام کوتاه با مشکل روبه‌رو است، معاون نظارت و نگهداری شرکت ارتباطات سیار گفت: در روزهای گذشته شبکه در زمینه ارسال پیام کوتاه با هیچ مشکلی مواجه نبوده و درحال‌حاضر نیز وضعیت شبکه در شرایط مناسبی قرار دارد. محمد‌حسین فلاح اصغری، در گفت‌و‌گو با موبنا و در پاسخ به این پرسش که ارسال پیام کوتاه از چند روز گذشته تاکنون با مشکل مواجه بوده است، گفت: در این روزها هیچ اختلالی در ارسال وجود نداشت و آمار ارسال پیام‌های کوتاه در این ایام در مقایسه با روزهای دیگر بالاتر بوده است.

این مقام مسوول گفت: در این روزها مشترکان نزدیک به ۶۰‌میلیون پیام کوتاه ارسال کرده‌اند در صورتی که آمار ارسال پیام کوتاه در روز‌های دیگر ۴۰‌میلیون است که این امر بیانگر هرگونه مشکل در شبکه تلفن‌همراه است.

فلاح اصغری خاطر نشان کرد: شبکه همراه اول بسیار گسترده است و احتمال ایجاد مشکل در هر نقطه آن ممکن است.

اپراتور سوم باعث افزایش ضریب نفوذ تلفن‌همراه می‌شود

ورود اپراتور سوم تلفن‌همراه، بازار رقابتی به وجود آمده در کشور را رونق بخشیده و باعث تقویت بیش از پیش و افزایش ضریب نفوذ خواهد شد.

سید‌مصطفی‌ هاشمی‌ریسه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با سیتنا اظهار داشت: مخابرات، باید به تدریج زمینه‌های مناسب ورود بخش‌خصوصی به این عرصه را فراهم کند، چرا که حضور قوی بخش‌خصوصی موجب تنوع در خدمات می‌شود.

اصلاح آیین‌نامه‌‌ تقاضا و اشتراک سیم‌کارت‌های تلفن‌همراه

به گفته‌ مدیر‌کل امور مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار، اصلاح آیین‌نامه‌‌ تقاضا و اشتراک سیم‌کارت‌های تلفن‌همراه دائمی و اعتباری تا ده روز دیگر در کمیته‌ ماده‌ ۲۰ نهایی شده و برای بررسی بیشتر به هیات‌مدیره‌ شرکت ارتباطات سیار ارسال خواهد شد.

علی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحث اصلاح آیین‌نامه‌ سیم‌کارت‌های دائمی گفت: اصلاح این آیین‌نامه در حال انجام است و بعد از بررسی هیات‌مدیره این پیشنهادها و اصلاحات برای تصویب نهایی به مجمع مخابرات ارسال می‌شود.

طرح آزمایشی موبایل TV امسال به پایان می‌رسد

مدیر‌کل فن‌آوری اطلاعات صدا و سیما از اتمام طرح آزمایشی موبایل TV تا پایان سال‌جاری خبر داد.

جهانگیر آقازاده با بیان اینکه پخش تلویزیونی دیجیتال بر روی موبایل (DVBH) توسط سازمان صدا‌و‌سیما در مرحله تست قرار دارد، اظهار داشت: در این طرح استاندارد «DVBH» بر روی تلویزیون دیجیتال (HDTV) نصب شده و پخش تلویزیونی دیجیتال را از طریق تلفن‌همراه امکان‌پذیر می‌کند.

وی با بیان اینکه این استاندارد جوان بوده و از سال ۲۰۰۰ در کشورهای معدودی به کار گرفته شده است، گفت: از سال گذشته تاکنون نیز این فن‌آوری در برخی کشورها ایجاد شده است و امکان دریافت شبکه‌های تلویزیونی را روی گوشی تلفن‌همراه مشترکان مهیا می‌کند.

آقازاده افزود: در کشور ما نیز این طرح توسط شرکت «تکتا» به عنوان پیمانکار صدا و سیما به صورت آزمایشی آغاز شده است و هم‌اکنون در مرحله بررسی فنی قرار دارد.