دوربین فیلمبرداری با امکان تنظیم خودکار رنگ

بازار دیجیتال - شرکت Canon به تازگی محصول جدیدی را روانه بازار انواع دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال کرده است. این شرکت که سال‌ها است در زمینه طراحی و تولید انواع دوربین عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال فعالیت می‌کند، محصول جدید خود را با مدل HV۱۰ به بازار معرفی کرده است.

دوربین HV۱۰ یک دوربین فیلمبرداری از نوع Mini DV است.

این دوربین طراحی ساده با ابعاد متوسط و وزنی سبک دارد. ابعاد این دوربین برابر ۲/۴×۱/۴×۲/۲ اینچ است و وزن آن به حدود ۲۰گرم بدون باتری می‌رسد.

HV۱۰ قابلیت برنامه‌ریزی شخصی را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین مجهز به امکان لرزش‌گیر دست، تنظیم خودکار رنگ، تنظیم خودکار میزان روشنایی تصویر و اضافه کردن افکت‌های تصویری مختلف، همزمان با فیلمبرداری است.

کاربران می‌توانند با استفاده از این دوربین در موقعیت‌های مکانی مختلف فیلمبرداری کنند؛ چون این محصول مجهز به حالت‌های مختلف تصویری برای فیلمبرداری است.

وضوح تصویر این دوربین برابر ۳مگاپیکسل است و قدرت زوم اپتیکال آن به ۱۰برابر می‌رسد.

اما این دوربین هیچ ورودی برای میکروفون یا هدفون ندارد و میکروفون آن در قسمت پشت دوربین تعبیه شده است.

به این ترتیب کاربران نمی‌توانند به داشتن فیلم‌هایی با کیفیت صدای بالا امیدوار باشند.

این دوربین اگرچه مجهز به یک کلید برای ضبط مستقیم فیلم است، اما به طور کلی کلیدهای این دوربین ابعاد کوچکی دارند و به این دلیل ممکن است، کاربران را برای فشردن آنها دچار مشکل کنند.

با این همه این دوربین مجهز به یک نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲اینچ است.

طبق اعلام شرکت Canon، دوربین مدل HV۱۰ در حال حاضر با قیمتی در حدود ۱۱۰۰دلار در بازار جهانی عرضه شده است به فروش عمومی می‌رسد.