چندی پیش خبر تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات از سوی معاونت فناوری اطلاعات وزارت ICT اعلام و مطرح شد که آیین‌نامه تاسیس این سازمان تدوین شده و هم‌اکنون در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است؛ اما به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام این خبر بی‌اطلاعی پیشنهادکنندگان از وجود نظام صنفی رایانه‌ای کشور را نشان می‌دهد. امیرحسین سعیدی نایینی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، اعلام خبر تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات را با توجه به حدنصاب نرسیدن جلسه مربوطه و عدم‌رسمیت آن که باید با حضور جمعی از اعضای کمیته این طرح برگزار می‌شد، خلاف مصوب اداری دانست و اظهار کرد: وزارت ICT پیشنهاداتی به کمیسیون دولت مبنی بر تشکیل نظام مهندسی IT ارائه داد و براساس دستور این کمیسیون، جلسه‌ای با حضور اعضای این طرح برای رفع اشکالات وارد شده به آن انجام شد.

به گفته او، جلسه مذکور به حد نصاب نرسید و تشکیل نشد، از طرفی برخی از اعضا دعوت نشده بودند که این امر اعتراض آن‌ها را نیز به دنبال داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جلسه به حد نصاب نرسید، نباید اطلاع‌رسانی دراین‌باره انجام می‌گرفت و باید در جلسه‌ تمام اعضا حضور ‌داشتند تا ایرادات اعلام شود و مورد بررسی قرار بگیرد و برطرف شود و مغایرت‌ها با اصل ۴۴ به نتیجه برسد. این در حالی است که بسیاری از افراد دعوت نشده بودند و اعتراض خود را به صورت مکتوب به دولت اعلام کرده‌اند.

سعیدی با فرض این‌که اگر این طرح به تصویب برسد، اجرایی شدن طرح نظام مهندسی فناوری اطلاعات را در پنج سال آینده دید و افزود: در صورتی که ایرادات وارد بر این پیشنهاد رفع شود، در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا پنج سال دیگر این نظام را نخواهیم داشت. وجود چنین طرحی بی‌اطلاعی پیشنهادکنندگان را از وجود نظام صنفی رایانه‌ای نشان می‌دهد.

به گفته او، تمام موارد پیش‌بینی شده، در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم وجود دارد که مصوب مجلس نیز هست، می‌توان این طرح را گامی برای عدم خصوصی‌سازی برشمرد و اعلام چنین خبری جنبه قانون‌گریزی را در پی دارد که تنها بخش‌خصوصی را دچار سوال می‌کند. سعی بر دولتی شدن نهاد مردمی، خلاف اصل ۴۴ و فرمان مقام معظم رهبری است که تصدی‌گری دولت را افزایش می‌دهد.