عروسکی که موسیقی پخش می‌کند

بازار دیجیتال- اگر علاقه‌تان به عروسک‌ها حتی با افزایش سنتان هم کم نمی‌شود، بهتر است این خبر را بخوانید. یک شرکت چینی دستگاه‌ MP۳ PLAYER جالبی را که به شکل یک عروسک است، طراحی و تولید کرده.

این دستگاه با نام PEZ به بازار معرفی شده و یک MP۳ PLAYER با قابلیت‌های اولیه است. به این ترتیب احتمالا کاربران حرفه‌ای که دنبال امکانات متفاوت و مدرن هستند، این دستگاه را انتخاب نمی‌کنند. حافظه داخلی این MP۳PLAYER برابر ۵۱۲ مگابایت بوده و یک دستگاه مبتنی بر حافظه فلش است.

این دستگاه مجهز به یک پورت USB برای اتصال مستقیم به کامپیوترهای شخصی است. به این وسیله کاربران می‌توانند همزمان دستگاه خود را شارژ کرده و فایل‌های دلخواهشان را منتقل کنند. PEZ هیچ نمایشگری ندارد؛ اما دو چشم عروسک در واقع دو لامپ کوچک و سبز رنگ LED هستند که روشن بودن دستگاه را نشان می‌دهند. کاربران برای روشن و خاموش کردن این MP۳ PLAYER کافی است سر عروسک را به داخل فشار داده و بچرخانند. پاهای عروسک هم محلی برای قرار گرفتن یک باتری سایز AAA است. این MP۳ PLAYER اگر چه دارای ظاهر و طراحی جالب و متنوع است؛ اما ابعاد نسبتا بزرگ آن ممکن است کاربران را برای حمل و جابه‌جایی دچار مشکل بکند. PEZ در حال حاضر با قیمت ۱۰۰دلار در بازار اروپا و آمریکا عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسد.