در مسیر اجرای قرارداد بیلینگ، برخی تاخیرات از سوی پیمانکار به وجود آمده که با بررسی دلایل تاخیر، راهکار درست برای ادامه کار مشخص می‌شود. وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: در مسیر انجام اقدامات لازم برای قرارداد صدور صورت حساب تلفن‌همراه «بیلینگ»، با برخی موانع و مشکلات مواجه شدیم که این موضوع به صورت کارشناسی در حال بررسی است.

صدوقی، موانع اجرایی شدن قراداد بیلینگ را تاخیر ایجاد شده از سوی پیمانکار عنوان کرد.

در عین حال بررسی علل تاخیر در اجرای قرارداد سیستم صدور صورتحساب تلفن همراه اول (بیلینگ) در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.

به گزارش موبنا، نتیجه بررسی‌های صورت‌گرفته درخصوص نحوه اجرای قرارداد سیستم صدور صورتحساب تلفن‌همراه در شرکت ارتباطات سیار حاکی است: این شرکت در نیمه اول سال ۸۵ برای اجرای این طرح، مبادرت به انعقاد یک قرارداد با رقم بیش از یکصد و ده میلیارد تومان با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صاایران می‌کند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور بررسی‌های مقدماتی صورت گرفته حاکی از آن است که با توجه به مبادله قرارداد، ۲۰درصد قرارداد به مبلغ ۱۷۵میلیارد و ۸۸۷میلیون و ۲۱۱هزار و ۵۷۴ریال، تحت عنوان پیش‌پرداخت در وجه شرکت صنایع مخابرات صاایران پرداخت شد و کارفرما طبق یکی از مفاد قرارداد مبنی بر تاخیر در تحویل پروژه بیش از ۵۰ روز، می‌توانست مبلغ تضمین انجام تعهدات و پیش‌پرداخت را به نفع خود وصول کند.

رومینگ همراه اول با یک اپراتور کانادایی

شرکت ارتباطات‌سیار اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل خود را به ۲۰۸ اپراتور رسانده است.

روابط‌ عمومی شرکت ارتباطات‌ سیار اعلام کرد: هم اکنون این شرکت با ۲۰۸ اپراتور خارجی در ۹۵ کشور قرارداد رومینگ دارد.

در این گزارش آمده است: در یک سال گذشته ۷۹ اپراتور خارجی به مجموع اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ اضافه شده‌اند.

قرارداد رومینگ برای اولین بار با یک اپراتور کانادایی منعقد شده است و از این پس مشترکان همراه‌ اول می‌توانند در این کشور از مزایای قرارداد فی‌مابین دو اپراتور بهره‌مند شوند.

گوشی‌ چینی تاثیری در بازار گوشی‌ معتبر ندارد

مدیر فروش شرکت سیتادل تله‌کام توزیع‌کننده رسمی گوشی‌های سونی‌اریکسون گفت: وجود گوشی‌های چینی با مارک‌های متفاوت تاثیری بر فروش گوشی‌های این شرکت ندارد.

به گفته وی عرضه گوشی‌های چینی در بازار تلفن‌همراه تهران تاثیری بر فروش گوشی‌هایی با برندهای معروف ندارد؛ چرا که این گوشی‌ها در میان کاربران ناشناخته هستند.

وی اشاره کرد: هر محصول با مارک جدیدی که وارد بازار می شود نیاز به مدت زمان طولانی برای شناخت در میان کاربران دارد که گوشی‌های چینی نیز از این امر مستثنا نیستند.