یک کارشناس مخابراتی گفت: مشترکان شبکه تلفن‌همراه دولتی، در شرایطی که با پرداخت بیش از شش‌هزار میلیارد تومان، هزینه‌های مربوط به راه اندازی این شبکه را تامین کرده اند، اما موظف هستند که سالانه بیش از ۱۵۱‌میلیارد تومان به عنوان آبونمان به شرکت دولتی ارتباطات سیار بپردازند. مجید کریمی در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت بیش از ۱۲۰‌میلیارد تومان بابت نمایشگر از مشترکان تا ماه پیش گفت: در شرایط کنونی ضروری است برای رفاه حال مشترکان، شرکت دولتی ارتباطات سیار از این درآمد هم صرف نظر کند.

این کارشناس گفت: دریافت دوره‌ای مبلغی ثابت از مشترکان تحت عنوان آبونمان در شرایطی صورت می‌گیرد که همراه اول به‌دلیل سودده بودن این صنعت از بخشی از درآمدهایش در شبکه تازه‌تاسیس سیم‌کارت‌های اعتباری خود چشم‌پوشی می‌کند.

وی گفت: در شبکه تلفن‌همراه اعتباری که مشترک با پرداخت تنها حدود ۳۰هزار تومان می‌تواند از تمامی خدمات شبکه تلفن‌همراه دولتی کشور بهره‌مند شود، هیچ‌گونه مبلغی بابت آبونمان به مشترکان تعلق نمی‌گیرد.

باند قاچاق گوشی تنگستان متلاشی شد

روابط‌عمومی اداره کل اطلاعات استان بوشهر اعلام‌کرد: سربازان گمنام امام‌زمان(عج) با انجام یک سلسله اقدامات اطلاعاتی یک باند قاچاق گوشی تلفن‌همراه را در شهرستان تنگستان متلاشی کردند.

براساس گزارش روز شنبه این اداره‌کل، در این عملیات سه‌هزار و۴۱ دستگاه گوشی تلفن‌همراه کشف و ضبط شد.

سامانه رادیویی بسته‌ای به جای GPRS

گروه مخابرات فرهنگستان زبان و ادب فارسی واژه سامانه رادیویی بسته‌ای را به جای کلمه GPRS برگزید.

حمید حسنی، پژوهشگر گروه مخابرات فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به نام کامل کلمه

GPRS (Pocket Radio System GSM)i اظهار داشت: از سوی گروه مخابرات فرهنگستان واژه «سامانه رادیویی بسته‌ای» معادل این کلمه برگزیده و به شورای واژه‌گزینی فرهنگستان ارائه شده است.

وی گفت: این واژه پس از مطرح شدن در گروه واژه‌گزینی تا ۶ماه آینده تایید و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

حسنی درخصوص معادل‌یابی دیگر واژه‌های لاتین در حوزه تلفن همراه به Gsmه(Global System For Mobile Communication) اشاره کرد و گفت: گروه مخابرات فرهنگستان زبان و ادب فارسی معادل فارسی سامانه جهانی ارتباطات سیار را برای این واژه برگزید.

فروش آنلاین تلفن همراه

کمیته فروش الکترونیکی انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، تلفن همراه و لوازم جانبی با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اقدام به فروش اینترنتی گوشی تلفن‌همراه کرده است.

افشار فروتن لاریجانی، با اعلام این خبر، ارائه کالای استاندارد با خدمات پس از فروش معتبر و نیز قیمت مناسب را از اهداف این طرح برشمرد.