کاهش تعرفه سیم‌کارت‌های دولتی ضروری است

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت :کاهش نیافتن تعرفه پیامک و مکالمه با سیم‌کارت دولتی و تلاش برای کاهش تعرفه سیم‌کارت اعتباری در نهایت به زیان مشترکان شبکه تلفن‌همراه کشور است. رمضان علی صادق‌زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ورود اپراتورهای جدید به این عرصه و نیز ارتقای تکنولوژی و کاهش هزینه‌ها تصریح کرد: کاهش تعرفه سیم‌کارت اعتباری دولتی شائبه تلاش برای حذف سایر رقبای غیر دولتی را در پی دارد.

نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ثابت ماندن تعرفه مکالمه با سیم‌کارت‌های دولتی در شرایطی که حدود ۲۰میلیون مشترک این شبکه موظف هستند آبونمان ماهانه بپردازند و به‌طور متوسط حدود چهار میلیون ریال نیز سپرده نزد دولت داشته باشند، در برابر مشترکان شبکه اعتباری دولتی منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی گفت: مجلس نمی‌تواند در آمدهای دولت را کاهش دهد، اما مجلس معتقد است که اگر دولت واقعا در صدد ارائه خدمات به مردم و رفاه حال آنان است، بهتر است برای کاهش تعرفه پیامک و حذف دریافت آبونمان از مشترکان دولتی به کاهش تعرفه همزمان هر دو نوع سیم‌کارت اقدام کند تا واقعا حقوق همه مشترکان تامین شود.

اعلام اختلال در شبکه تلفن‌همراه از طریق پیامک

شرکت ارتباطات سیار قصد دارد اعلام مشکلات و اختلالات در شبکه تلفن‌همراه را از طریق پیامک برای مشترکان این شبکه امکان‌پذیر کند.

به گزارش موبنا در این فرآیند، مشترک در صورت مشاهده هرگونه اختلال در شبکه یا عدم پوشش‌دهی کافی تلفن‌همراه خود می‌تواند با ارسال یک پیام کوتاه به اپراتور اول این شرکت را در مکان یابی نقاط خارج از پوشش شبکه و دارای مشکل یاری کند.

به این ترتیب چنانچه مشترک به شماره‌هایی که به زودی این اپراتور در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد یک پیام کوتاه ارسال کند، سیستم به صورت خودکار نسبت مکان یابی موقعیت اعلام شده اقدام می‌کند.

بر اساس این گزارش این اقدام شرکت ارتباطات سیار در راستای بررسی مشکلات کیفی شبکه تلفن‌همراه از دیدگاه مشترکان انجام خواهد شد.

پیش از این نیز شرکت ارتباطات سیار به منظور بهبود ارائه خدمات کیفی شبکه تلفن‌همراه و بررسی مشکلات آن راه‌های دیگری را برای اعلام این معضلات به مشترکان خود پیشنهاد داده بود.

به نحوی که مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ارتباطات سیار به نشانی «MCI.IR» مشکلات موجود در شبکه همچون عدم آنتن‌دهی، عدم امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک را گزارش دهند.

صدور تایید نمونه برای تولید گوشی‌های تلفن‌همراه داخلی

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات از انجام مراحل آزمایش تایید نمونه گوشی‌های تلفن‌همراه تولید داخل کشور طی روزهای آینده خبر داد.

سعید مهدیون در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد:‌ در حال حاضر یکسری تولید گوشی‌ در کشور آغاز شده که تایید نمونه دریافت نکرده بودند که با تولیدکنندگان مربوطه مکاتبه کردیم و آن‌ها تقریبا در هفته گذشته نامه آمادگی خود را برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کردند که به آزمایشگاه‌های انجام دهنده کار تایید نمونه ارسال می‌شود؛ اگر این کار و تایید نمونه انجام شود، تولید گوشی‌ها آغاز خواهد شد.

وی یاد آور شد: هنوز نمونه‌ها برای ما ارسال نشده اما قرار است طی چند روز آینده این کار انجام شود که بعد از این مرحله این نمونه‌ها را به آزمایشگاه‌هایی که کار تست انجام می‌دهند برای انجام کارهای مورد نیاز ارسال کنیم.