نوسان قیمت در بازار مانیتور

بازار دیجیتال - به‌رغم ادعای فروشندگان مانیتور در پاساژ پایتخت در مورد رشد قیمت مانیتورهای LG، SAMSUNG، FARASSOO و ... نمایندگی‌‌های فروش از ثبات قیمت و حتی افت قیمت این کالا در بازار خبر می‌دهند. مادیران و سام سرویس، به عنوان دو تولید و عرضه کننده مطرح مانیتور به بازار، ضمن تکذیب خبر افزایش قیمت این کالا در بازار، از ثبات و افت قیمت مانیتورهای LCD خود خبر می‌دهند.

مادیران عرضه کننده مانیتورهای LG از افت ۵ تا ۵۰هزار تومانی قیمت مانیتورهای این برند طی دو تا سه هفته اخیر خبر داد و گفت: بیشترین میزان افت قیمت مانیتور مربوط به مانیتور تلویزیون ۳۲ اینچ XVISION مادیران است که با افت ۵۰هزار تومانی قیمت در‌حال‌حاضر با مبلغ ۷۴۹هزار تومان به فروش می‌رسد.

سام سرویس نمایندگی فروش مانیتورهای SAMSUNG و شرکت فراسو نیز از ثبات قیمت مانیتورهای خود طی یک ماه اخیر خبر دادند. سالاری، یک فروشنده مانیتورهای سامسونگ در این زمینه می‌گوید: اگرچه شرکت سام سرویس تغییری در نرخ مانیتورهای خود اعمال نکرده است، اما فروشندگان به دلیل خرید مانیتور با چک‌های ۴۰ روزه حدود ۵ تا ۱۰ تومان قیمت فروش مانیتورهای این برند را افزایش داده‌اند.

این فروشنده می‌گوید: تا حدود یک ماه پیش سام سرویس مانیتورهای خود را با چک‌های دو ماهه به فروشندگان واگذار می‌کرد، اما با کاهش زمان وصول چک‌ها به ۴۰ روز، فروشندگان قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.