ابزار ضد کپی غیرقانونی در ویستا حذف می‌شود

مایکروسافت به‌دنبال شکایت کاربران ویندوز ویستا، ابزار ضد کپی غیرقانونی که اجرای ویستا را غیر فعال کرده، حذف می‌کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، ابزار ضد کپی غیرقانونی ویستا که برای ممانعت از استفاده کاربران کپی‌های غیرقانونی ویستا از برخی ویژگی‌های آن طراحی شده است دارای ایراد بوده و از زمان عرضه آن بسیاری از کاربران ویندوز ویستا مدعی بودند کپی‌های قانونی ویستا از کار افتاده‌اند. مایکروسافت اعلام کرده که تلاش‌هایش موجب کاهش آمار استفاده غیرقانونی از نرم‌افزار این شرکت شده و شمار کپی‌های تقلبی ویستا نصف میزان کپی‌های تقلبی ویندوز اکس پی بوده است. بر اساس این گزارش مایکروسافت رویکرد جدید خود را تغییر تاکتیک‌ها توصیف کرده و این تغییر مذکور در سرویس پک یک ویندوز ویستا منظور شده است.

بنا بر اعلام کسانی که یک کپی از ویستا را خریداری می‌کنند یا این ویندوز در رایانه‌های خریداری شده از پیش نصب شده است، باید سیستم عامل خود را به تایید مایکروسافت برسانند.

ابزار آنلاینی که windows Genuine Advantage نام دارد اعتبار و قانونی بودن سیستم عامل را تایید می‌کند و اگر تشخیص دهد کپی مذکور غیرقانونی است ویستا را قفل می‌کند، اما بسیاری از خریداران ویستا شکایت کرده‌اند که این سیستم کار نمی‌کند و در کپی‌های قانونی پیام‌های خطا ظاهر می‌شوند.