فعالان بازار از احتمال افزایش قیمت برندهای گوشی‌های موبایل در بازار تلفن‌همراه تهران خبر می‌دهند. به علت افزایش نرخ ارز در دبی قیمت این کالا نیز در بازار جهانی در حال افزایش است. گفته می‌شود اکثر فروشندگان تلفن‌همراه در بازار جمهوری از توزیع انواع گوشی‌های موبایل به مشتریان خودداری می‌کنند؛ چرا که آنها معتقدند بهای بیشتر مدل‌ها در بازار در حال افزایش قیمت است. وارد نشدن انواع دستگاه‌های موبایل طی چند روز گذشته و در پی آن افزایش دلار و درهم باعث شده تا فروشندگان با دارا بودن انواع گوشی‌های تلفن‌همراه در موجودی انبارهای خود از توزیع این کالا در سطح بازار تلفن‌همراه خودداری کنند.

جا دارد مسوولان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با متخلفانی از این دست که با احتکار گوشی تلفن‌همراه سعی به سوءاستفاده از شرایط موجود در بازار را دارند، هرچه سریع‌تر برخورد کنند.

هشدار نیروی انتظامی آبادان درباره استفاده از بلوتوث

فرمانده انتظامی آبادان طی اطلاعیه‌ای خطاب به خانواده‌ها درباره خطرات ناشی از استفاده از فن‌آوری «بلوتوث» در تلفن‌های همراه هشدار داد.

سرهنگ «علیرضا متین راد» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فیلم و عکس‌های موجود در تلفن‌های همراه و رایانه‌ها به‌دلیل استفاده از فن‌آوری بلوتوث به راحتی قابل نقل و انتقال و جابه‌جایی است. وی اظهار داشت: مردم باید تصاویر محرمانه و خصوصی خانوادگی خود را در تلفن‌های همراهشان ذخیره نکنند؛ چرا که علاوه بر خطر انتقال از طریق بلوتوث، امکان گم شدن یا سرقت گوشی و استفاده غیرمجاز از این تصاویر نیز وجود دارد. فرمانده منطقه انتظامی آبادان گفت: اطلاعات و فایل‌های اطلاعاتی که از مجاری ناشناس و مشکوک بخصوص زمانی که یک فایل‌اجرایی با پسوند نامتعارف برای شما ارسال می‌شود را قبول نکنید.

نهایی شدن آیین‌نامه MMS تا سه هفته دیگر

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اظهار امیدواری از این که آیین‌نامه MMS تلفن‌همراه تا سه هفته آینده نهایی شود، گفت: چنانچه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط نظر خود را تا مدت زمان مشخص شده برای ما ارسال نکنند، این موضوع را به منزله قبول این آیین‌نامه از سوی آنها در نظر می‌گیریم. محمود خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: برای تدوین و نهایی شدن آیین‌نامه پیش از این از سازمان‌های مرتبط دعوت کردیم تا در جلسات مربوط شرکت کنند اما حضور نیافتن آنها موجب شد تا تاخیری در نهایی شدن این آیین‌نامه ایجاد شود، به همین دلیل آیین‌نامه مذکور را به آن سازمان‌ها ارسال کردیم تا نظرات خود را برروی آن اعمال کنند.

حضور چینی‌ها در پروژه اپراتور سوم تکذیب شد

در حالی که منابع غیر رسمی‌خبر از حضور چینی‌ها در پروژه اپراتور سوم تلفن‌همراه ایران می‌دهند، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران این خبر را تکذیب کرد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه چند شرکت چینی برای حضور در مزایده اپراتور سوم اظهار تمایل کرده‌اند، گفت: مجری اپراتور سوم بدون برگزاری مزایده ،نهایی نخواهد شد. وی با تاکید بر اینکه برنده اپراتور سوم به صورت مزایده مشخص می‌شود، یادآور شد: اینکه از الان برنده مشخص شده باشد، صحت ندارد و برگزاری مزایده در تعیین برنده اپراتور سوم قطعی است. به رغم این اظهارات منابع غیررسمی، ‌خبر از نهایی شدن مذاکرات صورت گرفته با یک شرکت چینی و مسجل شدن حضور این شرکت در اجرای پروژه سومین اپراتور تلفن‌همراه کشورمان می‌دهند. این اخبار در حالی به گوش می‌رسد که وزیر ارتباطات طی ماه گذشته در سفری به کشور چین بر لزوم همکاری دو کشور تاکید و چینی‌ها را به شرکت در مناقصه اپراتور سوم دعوت کرد.