به گفته مدیر کل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار، پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال شارژ تلفن همراه از یک مشترک سیم‌کارت‌ اعتباری اپراتور اول به مشترکان دیگر در این سیم‌کارت‌ها انجام شده است. علیرضا طلوع در گفت‌وگو با «ایسنا»، ‌با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم در رابطه با سرویسی که به واسطه آن قابلیت انتقال شارژ از مشترک سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول به مشترک دیگر امکان‌پذیر خواهد شد، (popup) انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: به واسطه این سرویس به عنوان مثال مشترکی که یک‌‌میلیون تومان شارژ گرفته، می‌تواند از این میزان به مشترکان دیگر شارژ بفروشد.

به گفته او برای این منظور دفاتری مشخص و معین شدند که به صورت پایلوت این سرویس در آنها ارائه می‌شود.

وی یاد آور شد: پیش‌بینی‌های لازم را به‌ویژه برای مشترکان خود انجام دادیم؛ اما به دلیل این که این طرح‌ها در سیکل اداری باید به مقامات ذی‌صلاح ارائه شده و بعد از آن به تصویب برسند، کار مدتی به طول خواهد انجامید.

مدیر کل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار در بخشی از سخنان خود یادآور شد: مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول در حدود چهارمیلیون و ۷۰۰هزار نفرند.

اپراتور اول پیشنهادی برای ارائه سیم‌کارت پیامک نداده است

رییس سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی گفت: پیشنهاد ارائه سیم‌کارت‌های مخصوص پیامک توسط اپراتور اول تاکنون به این سازمان ارسال نشده است.

محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: پیشنهاد ارائه سیم‌کارت پیامک (پیام‌رسان) تنها از سوی اپراتور دوم به سازمان تنظیم مقررات ارسال شده است که این سازمان نیز تعرفه این نوع سیم‌کارت را تصویب و به اپراتور موردنظر ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: اپراتور اول برای ارائه این سیم‌کارت‌ها تاکنون پیشنهاد خاصی نداده است تا مورد بررسی کمیسیون تنظیم مقررات قرار گیرد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش از این رییس سازمان تنظیم مقررات خبر از ابلاغ و تصویب هزینه‌ خرید سیم‌کارت‌های ویژه‌ ارسال پیام‌کوتاه به مبلغ ۲۴هزار تومان داده بود. مهندس خسروی هفته پیش در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها قیمت مصوب خرید سیم‌کارت‌‌های پیام‌رسان را ۲۴هزار تومان و تعرفه‌ ارسال هر پیامک را ۱۰تومان اعلام کرد.