K1 موتورولا

K۱ موتورولا از ماه جولای سال ۲۰۰۶ میلادی در دو رنگ آبی و نقره‌ای وارد بازار جهانی شده است. این گوشی جزو گوشی‌های RAZER و تاشوی موتورولا طبقه‌بندی می‌شود.طول این گوشی به اندازه‌ای است که فاصله دهان تا گوش را پوشش داده و به کاربر اطمینان می‌دهد که صدای او به طرف مقابل می‌رسد. اطلاعات موجود بر روی صفحه نمایش K۱ به راحتی در زیر نور خورشید قابل مشاهده هستند. درب بالایی K۱ موتورولا آینه مانند و شفاف است و نور را منعکس می‌کند همین موضوع سبب می‌شود که اثر انگشت روی سطح گوشی باقی بماند.

مشخصات ظاهری : در حاشیه سمت چپ گوشی دکمه تنظیم صدا و دکمه‌ای که کاربری آن توسط خود کاربر معین می‌شود، تعبیه شده است. در سمت راست گوشی هم دکمه تماس از طریق سیستم صوتی قرار دارد. در قسمت پایینی K۱ یک برآمدگی از جنس پلاستیک قرار دارد که از تماس مستقیم صفحه نمایش با صفحه کلید جلوگیری می‌کند. صفحه کلید این گوشی کاملا تخت است اما در عین حال مشکلی برای شماره گیری ایجاد نمی‌کند.

دوربین : دوربین تعبیه شده در این گوشی ۲مگاپیکسل است و قابلیت بزرگنمایی تا ۸ برابر را دارد. همچنین این گوشی از قابلیت فیلمبرداری به میزان حافظه هم برخوردار است. نداشتن فلاش از جمله ایرادات وارد بر دوربین این گوشی است. در مجموع کیفیت دوربین این گوشی در حد متوسط است.

پخش‌کننده موزیک : پخش‌کننده موزیک در این گوشی از نوع MP۳ player است و قابلیت پخش MP۳/AAC+/AAC را دارد. از امکانات جالب در پخش‌کننده موزیک این گوشی قابلیت اجرای فایل‌های MP۳ در پس‌زمینه است و به کاربر این امکان را می‌دهد که حتی پس از بستن درب گوشی بتواند از طریق صفحه نمایش خارجی کنترل موزیک‌ها را با دکمه‌های حاشیه گوشی به عهده بگیرد.

حافظه : K۱ موتورولا ۲۰ مگا بایت حافظه دارد و از محل حافظه microSD)TransFlash) هم برخوردار است. حافظه اصلی گوشی امکان استفاده کامل از تمام برنامه‌ها را برای کاربر فراهم نمی‌کند و استفاده از حافظه جانبی برای این گوشی ضروری است.

ابزار ارتباطی : این گوشی از یک پورت USB، بلوتوث،kbpsا۴۸ا-ا۳۲,( Slotsا۲ا+۳ا/ا۱ا+GPRS(CLASS۱۰(۴ و EDGE(Class ۱۲

برخوردار است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به تایپ هوشمند T۹، آیفون، سیستم ضبط صدا و سیستم شماره‌گیری با صوت اشاره کرد.

باتری: باتری این گوشی از نوع Li-Ionا، Standard Battery است و شش ساعت مکالمه مداوم و ۳۰۰ ساعت زمان آماده به کار را پشتیبانی می‌کند.

ابزار جانبی: از هندزفری‌های مورد استفاده برای K۱ می‌توان به مدل S۲۰۰ وHS۷۰۰ اشاره کرد. مدل‌های HS۸۳۰ا، H۳ا،H۷۰۰ا، H۵۰۰ا، HS۸۰۵ا، HS۸۵۰ا، RAZRWIRE،HS۸۱۵ا، H۳۰۰ا، H۶۰۵ و HS۸۲۰ از جمله هندزفری‌هایی هستند که این گوشی را پشتیبانی می‌کنند. از دیگر وسایل جانبی این گوشی می‌توان به شارژر(مدل CH۷۰۰) و شارژر فندکی (مدل VC۷۰۰) اشاره کرد. یکی از امکانات موجود در این گوشی تایپ همزمان دو زبان مختلف است. این در حالی است که برنامه‌های موجود در K۱ از کیفیت بالایی برخوردار نیست. K۱ موتورولا که با گارانتی‌های متفرقه عرضه می‌شود هم اکنون با قیمت ۲۲۰‌هزار ریال در بازار تلفن همراه به فروش می‌رسد.