تاخیر در تولید گوشی ملی به گردن گمرک افتاد

به گفته مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران، مشکل تاخیر تولید گوشی تلفن همراه داخلی در ترخیص مجموعه‌هایی است که اخیرا وارد گمرک شده است. محمدابراهیم مطلع گفته است تولید گوشی‌های داخلی با تاخیر همراه بود؛ البته قبلا از طرف وزارت صنایع اعلام شده بود که تعرفه و ثبت گوشی‌ها تثبیت می‌شود و جلوی قاچاق گرفته شده است تا بتوانیم کار را به درستی انجام دهیم؛ اما هنوز ابهاماتی در این قضیه وجود دارد که از طرف انجمن تولیدکنندگان منتقل کردیم و امیدواریم هرچه زودتر مشکلات برطرف شده و با اطمینان تولیدمان را به انجام برسانیم.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران درباره تعداد تولیدات گوشی تلفن همراه داخلی گفت: میزان گوشی‌های تولیدی بالای ۳۰‌هزار است و برای ارائه تولید قطعات به دلیل عدم ترخیص قطعات در گمرک با تاخیر مواجه‌شده و به تدریج وارد بازار می‌شود؛ در حال حاضر برند داخلی ITMC را تولید کرده و با یک شرکت کره‌ای همکاری می‌کنیم.

وی درباره تولیدات بعدی این شرکت گفت:‌ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، آماده ارائه ۳تا ۴مدل جدید گوشی هستیم که البته روند ادامه کار با مشکلات موجود کند شده است.

شگرد تازه برای فروش سیم‌کارت اعتباری دولتی در بازار

اخیرا برخی از دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی در تهران، برای فروش سیم‌کارت خود از روش تازه‌ای بهره‌ می‌گیرند.

به گزارش فارس، در این روش تازه، دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی «همراه اول» با تماس با افرادی که دارای سیم‌کارت دائمی دولتی هستند، مدعی ‌می‌شوند که سیم‌کارتی همانند شماره دائمی فرد مورد نظر، تنها با پیش شماره متفاوت در اختیار دارند.

دارندگان سیم‌کارت اعتباری همراه اول با این روش، سیم‌کارت خود را که شماره مشابه‌ای در رده سیم‌کارت دائمی دارد،با بهای ۷۵ تا ۸۵‌هزار تومان به فروش می‌رسانند. در سری سیم‌کارت‌های اعتباری در شهرستان‌ها نیز به دلیل پیش‌شماره یکسان با سیم‌کارت‌های دائمی دولتی، سیم‌کارت اعتباری مشتریان بسیاری پیدا کرده است.

شهرداری به دنبال اپراتور تلفن همراه نیست

شهردار تهران اخبار مبنی بر ایجاد اپراتور مستقل تلفن همراه را از سوی سازمان شهرداری رد کرد.

«محمد قالیباف» در گفت‌و‌گو با «موبنا» اظهار داشت: شهرداری به دنبال اپراتور مستقل تلفن همراه نیست و قصد ایجاد یک چنین اپراتوری را نیز در آینده ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تمامی‌اپراتور‌ها برای ارائه خدمات به مشترکان، باید یک دکل مشترک نصب کنند و شهرداری با نصب دکل‌های مختلف توسط اپراتور‌های گوناگون در سطح شهر مخالف است.

وی با اشاره به سایت شرینگ گفت: شهرداری در زمینه ایجاد شرکت سایت شرینگ، اقدامات لازم را صورت داده و در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی از جانب شهرداری وجود ندارد.

چندی قبل در پی مخالفت شهرداری برای نصب BTS این خبر قوت گرفت که شهرداری در پی ایجاد اپراتور مستقل است.

ثبت‌نام تلفن همراه متوقف نمی‌شود

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: برنامه‌ای جهت توقف روند ثبت‌نام تلفن همراه نداریم و مشکلی در زمینه توسعه شبکه تلفن همراه کشور وجود ندارد.

«وفا غفاریان»، در گفت‌وگو با موبنا، اظهارداشت: توسعه شبکه تلفن همراه کشور مناسب و مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، پیش می‌رود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تقریبا به صورت متوسط در طی هر ماه حدود ۵۰۰‌سایت جدید به شبکه تلفن همراه کشور افزوده می‌شود و توسعه به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

غفاریان، روند توسعه سایت‌ها را مطلوب عنوان و تصریح کرد: هر ۵۰۰سایت معادل ظرفیت‌سازی برای یک‌میلیون تا یک‌میلیون و ۲۰۰ مشترک است، و این در حالی است که در هرماه بیش از یک‌میلیون نفر مشترک به شبکه افزوده می‌شود.