فهرست ویژه نسخه جدید مسنجر مایکروسافت فاش شد

نسخه جدید مسنجر مایکروسافت، ویژگی امنیتی جدیدی دارد که به کاربران اعلام می‌کند چه کسی پیام‌های ناخواسته را - که با عنوان SPIM (اسپم از طریق مسنجر) شناخته می‌شود- ارسال می‌نماید. به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، این یکی از چندین ویژگی جدید ویندوز لایو مسنجر ۰/۹ است که از هفته پیش روی برخی از آزمایشگرهای بتای اختصاصی فعال شده ‌است.

مشکل SPIM آن است که علاوه بر مزاحم بودن، بد و خطرناک است. بخش خدعه‌آمیز آن استفاده هکرها از اطلاعات جزئی افراد است که با ارسال یک پیام واقعی اتفاق می‌افتد.

پس از گردآوری فهرستی از تماس‌های مسنجر، هکرها تلاش می‌کنند کاربران را با کلیک روی یک لینک فریب دهند. این لینک‌ها اغلب می‌توانند مخرب‌افزاری را از طریق حفره‌های امنیتی موجود در مرورگرها راه‌اندازی کنند.

جزئیات بیشتر روی ابزار گزارشگر مایکروسافت در دسترس نبود. البته محصولات دیگر مسنجر که در بازار موجودند با استفاده از ابزار گزارشگر اسپم های شناخته شده را در فهرست سیاه گردآوری کرده و آنها را مسدود می‌کنند.

شرکت لایوساید، چهارشنبه گذشته جزئیات جدیدی روی مسنجر ۰/۹ منتشر کرد، اما روز بعد آن را حذف کرد. واضح نیست که چرا این سایت تصمیم به حذف آن گرفت، اما از طریق مخزن اسرار گوگل قابل بازیافت است.

لایوساید اعلام کرد که ویژگی‌های جدید دیگری نیز به این نسخه افزوده می‌شود، از جمله قابلیت وارد شدن به مسنجر از چند رایانه به طور همزمان که نقاط چندگانه پشتیبانی حضور (Multiple Points of Presence Support) نامیده می‌شود. در نسخه پیشین ۵/۸ اگر کاربر از رایانه دیگری به سیستم ملحق می‌شد، به طور خودکار در رایانه خود از سیستم خارج می‌شد.