قیمت درایو ثابت است

بازار دیجیتال- باز هم انتشار یک خبر که بسیاری از افراد آن را در حد یک شایعه می‌دانند، بازار خرید و فروش تجهیزات کامپیوتری را دستخوش تغییر و تحول کرد و از طرفی نیز اختلاف‌نظر بین فروشندگان و نمایندگی‌های فروش را در مورد روند قیمت‌ها پدید آورد. بازار خرید و فروش انواع درایو، نیز که طی سه هفته اخیر شاهد تغییر و تحولات زیادی بوده در کنار بازار لپ‌تاپ، رم و مادربورد و... روزهای پرنوسانی را تجربه می‌کند.

البته برخی از نمایندگی‌های فروش در این زمینه معتقدند، بازار روال معمول را طی می‌کند و تغییری نیز در نرخ کالاهای خود نداده‌اند.

این در حالی است که فعالان بازار از رشد ۲ تا ۵درصدی برخی تجهیزات کامپیوتر مانند رم، مادربورد و درایو خبر

می‌دهند.

شوکت، یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری در پاساژ پایتخت در این زمینه می‌گوید: طی سه هفته اخیر و با انتشار اخباری در زمینه کاهش عرضه برخی تجهیزات به بازار، قیمت این کالاها در بازار افزایش یافته است.

سروری، یک فروشنده دیگر از کاهش عرضه درایوهای لایتون، LG، سونی و سامسونگ خبر می‌دهد و می‌گوید، شرکت‌های عرضه‌کننده با توجه به شایعه احتمال رشد تعرفه واردات تجهیزات کامپیوتری از عرضه گسترده این کالاها به بازار خودداری می‌کنند.

این در حالی است که آواژنگ، سازگار ارقام، مادیران و سام‌سرویس این خبر را تکذیب کرده و معتقدند میزان عرضه انواع درایو و همچنین نرخ این کالا نسبت به ماه گذشته، کوچک‌ترین تغییری نکرده است.

سازگار ارقام، نمایندگی فروش درایوهای NEC و Liteon نیز از عرضه درایوهای جدید این دو برند به بازار خبر داد و گفت: برخی از فروشندگان از شایعات مذکور برای رشد قیمت‌ها سوءاستفاده می‌کنند و نظم بازار را به هم می‌ریزند.

آواژنگ نیز معتقد است با توجه به انتشار شایعات اخیر این شرکت اجناس جدید خود را به بازار عرضه کرده است.

سامسونگ و ال‌جی نیز از ورود درایوهای جدیدی به بازار خبر داده‌اند و خبر رشد قیمت درایو را تکذیب کردند.