سونی اریکسون W580i

W۵۸۰i از ماه مارچ سال ۲۰۰۷ میلادی در دو رنگ سفید و طوسی وارد بازار جهانی شده است. این گوشی که با تکیه بر قابلیت پخش موسیقی وارد بازار شده است، از ظاهری شیک و باریک برخوردار است.W۵۸۰i یک گوشی کشویی است که حالت فنری آن باعث آسان باز و بسته شدن گوشی می‌شود.بر روی درب بالایی گوشی صفحه نمایش به همراه دکمه‌های قطع و وصل تماس و کنترل موسیقی قرار دارد.کلید کنترل صدا در حاشیه سمت چپ گوشی قرار دارد.دوربین تعبیه شده در این گوشی از نوع ۲ مگاپیکسل است و قابلیت بزرگنمایی تا ۴ برابر را دارد.

عکس‌های گرفته شده توسط گوشی را می‌توان با افکت‌های موجود در آن تغییر داد.دوربین موجود در این گوشی از تایمر هم برخوردار است و به صورت خودکار پس از مدت زمان مشخص فعال می‌شود.همچنین دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری را هم دارد. پخش‌کننده موزیک در این گوشی از نوع Walkman ۲.۰ music player است و قابلیت پخش AAC, AAC +, MP۳ را دارد.

با توجه به اینکه این گوشی بر اساس کیفیت پخش موزیک به بازار ارائه شده است، پخش‌کننده موزیک آن امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.W۵۸۰i، ا۱۸ مگابایت حافظه دارد واز ۵۱۲ مگابایت کارت حافظه Memory Stick Micro) M۲) هم برخوردار است. همچنین قابلیت ارتقاء حافظه تا ۲ گیگابایت هم در آن وجود دارد.

این گوشی از ابزار ارتباطی GPRS، USB و EDGE تشکیل شده است. باتری این گوشی از نوع Standard battery, Li-Ion است و ۹ ساعت مکالمه مداوم ،۳۷۰ ساعت آماده به کار و ۱۶ ساعت گوش دادن به موسیقی را پشتیبانی می‌کند.

مدل‌های HPM-۶۵ ، HPM-۷۰ ، HPM-۷۵ ، HPM-۸۲ ،HPM-۸۵ و HPS-۶۰ انواع هندزفری‌هایی هستند که امکان استفاده آنها در این گوشی امکان‌پذیر است. هندزفری‌های بلوتوث قابل استفاده برای این گوشی مدل‌های

HBH-PV۷۰۲ ، HBH-PV۷۰۵ ، HBH-GV۴۳۵ ، HBH-۶۱۰a ، HBH-۶۱۰ ، HBH-PV۷۱۰ ، HBH-۶۰۸ و HBH-DS۹۷۰ هستند. یکی از برنامه‌های جالبی که برای W۵۸۰i طراحی شده، حسگر حرکتی آن است که برای فعالیت‌های ورزشی مناسب است.

حسگر حرکتی به کاربر این امکان را می‌دهد تا در هنگام دویدن یا راه رفتن اطلاعاتی از قبیل زمان باقی مانده حرکت، مسافت طی شده، سرعت کنونی و کالری مصرف شده را به دست آورد.

این برنامه دارای یک مربی شخصی است که اطلاعات جمع‌آوری شده از حرکت کاربر را تحلیل می‌کند و در صورتیکه تمرینات کاربر موفقیت‌آمیز باشد، به او مدال هم می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این برنامه شمردن قدم‌های کاربر در طول روز است.