رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: برنامه‌ای جهت توقف روند ثبت‌نام تلفن همراه نداریم و مشکلی در زمینه توسعه شبکه تلفن همراه کشور وجود ندارد. وفا غفاریان، در گفت‌وگو با موبنا، اظهارداشت: توسعه شبکه تلفن همراه کشور مناسب و مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفته پیش می‌رود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تقریبا به صورت متوسط در طی هر ماه حدود ۵۰۰‌سایت جدید به شبکه تلفن همراه کشور افزوده می‌شود و توسعه به صورت مستمر صورت می‌گیرد. این در حالی است که مشترکان تلفن‌همراه این روزها در برخی از مناطق پایتخت با اختلالات گسترده‌ای رو‌به‌رو هستند.

با تعرفه‌های فعلی فقط قاچاق گوشی ‌مقرون به صرفه است

با توجه به وجود هزینه‌های جانبی متعدد برای تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه، تفاوت بین تعرفه CBU و SKD نباید کمتر از ۲۰‌درصد باشد.

احمد روضاتی، رییس انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: تولیدکنندگان ۳‌درصد تجمیع عوارض، ۵/۴درصد هزینه تولید مانند کارگر، بیمه و سالن تولید، ۳‌درصد استهلاک ماشین‌آلات، ۳‌درصد از بین رفتن جنس و در مجموع حدود ۲۲درصد هزینه‌های جانبی دارند که واردکنندگان هیچ‌یک از این هزینه‌ها را ندارند. وی با این ادعا که تعرفه ۶۰‌درصدی CBU به معنای نشان دادن چراغ سبز به قاچاق گوشی تلفن همراه است، عنوان کرد: در حال حاضر تعرفه ۳۰درصدی CBU؛ ۱۰‌درصدی SKD و ۴‌درصدی CKD را پیشنهاد کرده‌ایم که این تعرفه‌ها به نفع واردکنندگان قانونی نیز است.

ابلاغ تعرفه جدید سیم‌کارت‌ اعتباری دولتی تا ۱۰ روز آینده

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابراز امیدواری کرد که تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی که تا ‌٢٠‌درصد از میزان فعلی کاهش خواهد یافت تا ‌١٠‌روز آینده ابلاغ شود. لطف‌ا... سبوحی با اشاره به بحث تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی گفت: نرخ تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی می‌تواند ‌٣٠‌درصد بالاتر از سیم‌کارت‌های دائمی‌باشد. بنابراین باید میزان فعلی تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری ‌٢٠‌درصد کاهش می‌یافت که طرح آن پیش از این به سازمان ارسال شده بود. وی افزود: طرح پیشنهادی دارای اشکالاتی بود و مورد تایید سازمان نبود که سازمان با برگزاری جلساتی با مخابرات به بررسی این موارد و اصلاح آنها پرداخت. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد: در حال حاضر نرخ تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی‌شهری دقیقه‌ای ‌٧/٤٤‌تومان است که با افزایش ‌٣٠‌درصدی ‌٥٨‌تومان خواهد بود و بعد از تصویب و ابلاغ این بحث این موضوع برای سیم‌کارت‌های تالیا نیز اعمال خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: ‌با توجه به اینکه تالیا به عنوان پیمانکار شرکت مخابرات ایران در حال فعالیت است، تعرفه‌های ابلاغی هم برای شرکت تالیا و هم برای شرکت مخابرات ایران لازم‌الاجرا خواهد بود.

در هیچ نقطه عمومی، اجازه نصب BTS نداده‌ایم

مهندس علی عابدی، مدیرکل اداره مخابرات سازمان شهرداری در گفت‌و‌گو با سیتنا اظهار داشت: شنبه سوم آذرماه شرکت سایت شرینگ با هدف استفاده‌های مشترک در فضاهای عمومی‌ برای نصب دکل‌های BTSبه ثبت می‌رسد.وی با بیان این مطلب که در طول یک سال گذشته تاکنون در هیچ نقطه عمومی، شهرداری اجازه نصب دکل BTS را نداده است، خاطرنشان کرد: باید از فضاهایی که در اختیار اپراتور اول تلفن همراه گذاشته شده است، سایر اپراتور‌های تلفن همراه و تالیا نیز بهره ببرند.