به گفته‌ مدیر کل امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار، پیشنهاد هزینه‌ ۵۰۰تومانی به منظور تغییر نام سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شد. علی حمیدی با بیان این مطلب گفت: پیشنهاد کاهش تعرفه‌ و هزینه‌ تغییرنام سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول نسبت به سیم‌کارت‌های دائمی به میزان ۵۰۰ تومان به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده که بعد از بررسی و گذراندن مراحل قانونی و در صورت تصویب در سازمان نتیجه نهایی به ما اعلام خواهد شد. مدیر کل امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار یادآور شد: این مبلغ در سیم‌کارت‌های دائمی مبلغ ۱۰‌هزار تومان است.

ظرفیت تالیا افزایش می‌یابد

مدیر عامل شرکت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی رفسنجان خبر از افزایش ظرفیت شبکه تالیا در آینده نزدیک داد.

«حسین بهرام‌پور» در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت‌سازی تالیا برای یک‌میلیون مشترک انجام شده است.

وی افزود: شبکه تالیا هم اکنون تجهیزات کافی برای پاسخگویی به نیاز مشترکان فعلی خود را مطابق با استاندارد‌های جهانی دارد.

بهرام‌پور دلیل عدم افزایش مشترکان شبکه تالیا را برخی موانع قراردادی پروژه و نیز تاکید بر کیفیت شبکه به جای توسعه کمی عنوان کرد.

از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کنیم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات، از حضور سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند و این موضوع، تناقضی با استفاده حداکثری از توان داخل ندارد. «صابر فیضی»، اظهار داشت: حضور اپراتورهای خارجی در خرید سهام شرکت مخابرات ایران، مطابق با سیاست‌های دولت، در جهت حمایت از ورود سرمایه‌گذاری خارجی است و تناقضی با استفاده حداکثری از توان داخلی ندارد. وی افزود: حضور اپراتورهای خارجی برای انجام عملیات اجرایی نیست، بلکه آنها فقط برای سرمایه‌گذاری حضور خواهند داشت. فیضی، در پاسخ به این سوال که «آیا این موضوع، پیش‌زمینه‌ای برای ورود خارجی‌ها به عرصه عملیات اجرایی نخواهد بود»، خاطرنشان کرد: شاید درصد اندکی و نسبت به سهم‌شان در عملیات اجرایی سهیم شوند.

با تماس با ۰۹۹۹۰، SMSهای تبلیغاتی قطع می‌شود

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: مشترکان همراه اول، از طریق تماس با ۰۹۹۹۰ می‌توانند خواستار قطع ارسال پیام‌های کوتاه تبلیغی به تلفن همراه خود شوند.

«داوود زارعیان»، اظهار داشت: هیچ‌ یک از مشترکان تلفن همراه به اجبار، SMS تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند. وی تصریح کرد: مطابق اطلاعیه اعلامی شرکت ارتباطات سیار در سال ۸۴، تمامی مشترکان تلفن همراه، درصورت عدم تمایل به دریافت SMSهای تبلیغاتی، می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۹۹۰ و اعلام شماره تلفن همراه خود، درخواست قطع ارسال SMSهای تبلغاتی را اعلام کنند تا این امر اجرایی شود. زارعیان گفت: این سرویس، از همان زمان تاکنون ادامه داشته و دارد و هیچ مشترکی، به اجبار، SMS تبلیغاتی دریافت نمی‌کند. وی خاطرنشان کرد: از میان ۲۳‌میلیون و اندی مشترک،کمتر از ۲۵۰۰نفر درخواست قطع ارسال این SMSها را داشتند و این روند، امروز با آهنگ کندتری نیز مواجه است.

انتصاب «مدیر کل روابط عمومی» همراه اول

عباسعلی ابوالفضلی پس از ۵/۲ سال سرپرستی روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار، به عنوان مدیرکل این روابط عمومی منصوب شد.

یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به فارس گفت: از مرداد ماه سال ۸۴ که فیروز رحیمی، اولین مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار از سمت خود استعفا داد، تا کنون این روابط عمومی، فاقد مدیرکل بوده و ابوالفضلی سرپرستی آن را بر عهده داشته است، اکنون پس از ۵/۲ سال با حکم وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، مدیرکل شد.