یازده خبرگزاری بین‌المللی به منظور تسریع در انتقال اطلاعات، اولین شبکه بین‌المللی اطلاعات دیجیتالی را راه‌اندازی کردند. این شبکه دیجیتالی که در مرحله اول تنها در اروپا و آمریکا توسعه یافته است، Minds International نام دارد.

یازده خبرگزاری بین‌المللی شامل Anp هلند، آسوشیتدپرس آمریکا، Apa اتریش، Apcom ایتالیا، بلگا در بلژیک، Ctz جمهوری چک، Dpa آلمان، لوکا در پرتغال، Ntb نروژ، Sda و کیستون در سوئیس و Stt فنلاند، اقدام به راه‌اندازی این شبکه اطلاعات دیجیتالی کرده‌اند. بر اساس گزارشTelecom Paper، هدف از تاسیس این شبکه، همکاری، تحقیق و توسعه درباره اطلاعات دیجیتالی و سیستم‌های ارتباطی صنعت رسانه است.

مقر اصلی «مایندز اینترنشنال» در فرانکفورت آلمان است. از جمله فضاهای مورد علاقه این شبکه، نوآوری در روش‌های ارائه اخبار اینترنتی و سیستم‌های دیجیتالی موبایل، مثل تلفن‌های همراه و رایانه‌های جیبی است. در این خصوص ولف‌گانگ‌ندومانسکی، مدیر عامل شبکه «مایندز اینترنشنال» توضیح داد: «این شبکه از پتانسیل بالایی برای رسانه‌های مرتبط با هر نوع سرویس فرستنده دیجیتالی برخوردار است. همچنین برای رسانه‌های سنتی سرمایه‌گذاری در این فرصت‌های نوآورانه می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.»ریشه‌های شبکه Minds International در یک پروژه اروپایی سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ مربوط به سرویس‌های اخبار روی سیستم‌های موبایل نهفته است.

اکنون این اقدام با نگاه به آینده سعی در توسعه روش‌هایی برای تبادل آگاهی‌ها و فن‌آوری‌های میان خبرگزاری‌های شریک در این شبکه دارد. به علاوه هدف اصلی راه‌اندازی آن تقویت، سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه‌های سیستم‌های دیجیتالی و یافتن شرکای آسیایی است.