E90 نوکیا ارزان شد

فروشندگان گوشی نوکیا از کاهش قیمت ۵۰۰‌هزار ریالی مدل E۹۰ این برند با گارانتی «نیا» در بازار تلفن‌همراه تهران خبر دادند. در حال حاضر تعداد فروشگاه‌هایی که مدل مذکور را پشت ویترین‌های خود به نمایش گذاشته‌اند نسبت به گذشته افزایش یافته است.

برخی از فروشندگان نوکیا معتقدند، قیمت این گوشی که کمتر از سه ماه پیش وارد بازار شده به دلیل افزایش عرضه کاهش یافته است. گوشی نوکیا، مدل E۹۰ که از اوایل شهریور ماه امسال وارد بازار ایران شده است، در حال حاضر با کاهش قیمت فوق به بهای نه‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال به فروش می‌رسد.

این گوشی که شباهت زیادی به مدل‌های قدیمی ۹۱۰۰ و ۹۳۰۰ دارد، از یک صفحه نمایش داخلی به بزرگی ۸۰۰ در ۳۵۲پیکسل و یک صفحه کلید کامل برای تایپ متون برخوردار است.

نوکیا E۹۰ در ماه فوریه سال ۲۰۰۷در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای به بازار جهانی عرضه شده است و دارای چهار باند GSM و یک باند HSDPA است. دوربین عکاسی و فیلمبرداری این گوشی از نوع ۳/۲ مگاپیکسل بوده، البته این گوشی یک دوربین مجهز به CIF در کنار صفحه نمایش خارجی برای انجام مکالمات تصویری هم دارد. یکی از توانایی‌های متمایز گوشی E۹۰ قابلیت فیلمبرداری این گوشی است به طوری که توانایی ضبط ۳۰فریم در ثانیه را دارد.

انتقال موسیقی به این گوشی از اینترنت و وسایل ارتباطی دیگر به راحتی میسر است؛ چرا که این گوشی علاوه بر مجهز بودن به تمام وسایل ارتباطی دارای یک پخش‌کننده موسیقی است که از اکثر فرمت‌های موسیقی گوشی تلفن‌همراه پشتیبانی می‌کند.

همچنین فروشندگان از کاهش قیمت ۲۵۰‌هزار ریالی گوشی پنج مگاپیکسلی K۸۵۰ با گارانتی «کامتل» در بازار تلفن‌همراه تهران خبر دادند. این گوشی که از امکانات بالایی برخوردار است، کمتر از سه ماه است وارد بازار شده و به بهای پنج‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال به فروش می‌رسد. گوشی سونی اریکسون مدل K۸۵۰ دارای دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسل با فوکوس اتوماتیک ولنز سایبرشات و دوربین دوم VGA بوده است که مهم‌ترین برتری این گوشی به شمار می‌آید. این گوشی که با وزن ۱۱۸ گرم از ماه ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی وارد بازار جهانی شده و دو ترکیب رنگی متفاوت دارد به صورت تیراژ کم وارد بازار تلفن‌همراه تهران شد.

این گوشی دارای صفحه نمایش لمسی در ابعاد ۲۴۰ × ۳۲۰، حافظه داخلی ۴۰مگابایت، حافظه جانبی M۲ microSD و مجهز به سیستم پخش صدای پلی فونیک و MP۳ است. همچنین این گوشی مجهز به فن‌آوری بلوتوث ورژن دو است. این گوشی از بدو ورود به بازار مورد استقبال چشمگیری از سوی خریداران قرار گرفته است.