بازار دیجیتال- سینمای خانگی از دسته لوازمی است که طی سال‌های اخیر با افزایش تنوع در مدل، مارک و قابلیت‌های آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. خرید این وسیله ممکن است برای بسیاری از افرادی که در زمینه لوازم صوتی و تصویری اطلاعات کمی دارند، مشکل باشد.

به همین دلیل، نکاتی را که برای خرید سینمای خانگی باید مورد توجه قرار گیرد، در متن زیر آورده‌ایم.

بهرامی، یک فروشنده لوازم صوتی و تصویری در خیابان امین‌حضور انتخاب تلویزیون مناسب و تجهیزات جانبی را برای دستگاه سینمای خانگی مهمترین مساله هنگام خرید این کالا می‌داند.

به گفته وی، خرید یک تلویزیون HD امسال بسیار بیشتر از گذشته برای اکثر مردم مقدور بوده است. بعضی از تلویزیون‌های HD را که در آنها از لامپ‌های CRT استفاده شده است، می‌توان با قیمت حدود ۰۰۰/۸۰۰ تومان تهیه کرد. هنگامی که می‌خواهید یک تلویزیون HD تهیه کنید، از اینکه دارای ورودی‌های ویدئویی HDCP است، اطمینان حاصل کنید. این ورودی‌های خاص ویدئوی دیجیتال در دو گروه اصلی مدل‌های DVI و مدل‌های HDMI وجود دارد. وضعیت ناراحت‌کننده‌ای خواهد بود اگر شما بعدا روش درستی برای اتصال صحیح و مناسب سینمای خانگی به تلویزیونتان نداشته باشید.

همچنین نمایشگر‌های پلاسما تصاویر را زیبا و با وضوح بالا نمایش می‌دهند و بسیار باریک هستند. آنها معمولا گران هستند که این مساله باعث می‌شود خریداران فرض کنند که خرید تلویزیون‌های پلاسما انتخاب حد نهایت تلویزیون‌ها است. در حالی‌که این طور نیست. انواع دیگر نمایشگرها نیز وجود دارند که دقیقا به خوبی و با قابلیت‌های پلاسما و تقریبا به همان سبکی و باریکی هستند و همانند بعضی از پلاسماها قیمتی برابر یک اتومبیل ندارند.

به گفته این فروشنده، اگر خریداران فضای کافی داشته باشند، (تقریبا به اندازه یک‌مترمربع)، نمی‌توانند انتخابی بهتر از تلویزیون‌هایی که لامپ‌تصویرهای CRT استفاده می‌کنند، داشته باشند. اگرچه این لامپ‌تصویرها تلویزیون‌ها را حجیم و خیلی سنگین کرده است، ولی هنگام مقایسه برای نمایش تصاویر مطلوب‌ یک تلویزیون بسیار خوب در مقایسه با سایر انواع تلویزیون‌ها هستند. اکثر تلویزیون‌های پلاسما، LCD و DLP تصاویر ۱۰۸۰i را به ۷۲۰p تبدیل می‌کنند. در حالی که ۱۰۸۰i یک وضوح تصویر عمومی در لامپ‌تصویرهای CRT است. هیچ‌کدام از تلویزیون‌های دیگر رنگ سیاه را به خوبی تلویزیون‌های دارای لامپ‌تصویر CRT نمایش نمی‌دهند. و همچنین هیچ‌یک از آنها امروزه مانند تلویزیون‌های CRT خرید و فروش نمی‌شوند.توصیه دیگر این فروشنده این است که از انتخاب دی‌وی‌دی‌های «FullScreen» اجتناب کنید.

به گفته وی، روی دی‌وی‌دی‌ها فیلم‌ها و تصاویر باکیفیت فوق‌العاده خوبی ذخیره می‌شوند. زمانی‌که یک دی‌وی‌دی برای تماشا در سینمای خانگی خودتان خریداری می‌کنید، توجه داشته باشید که نسخه «Widescreen» آن را بخرید. نسخه‌های «FullScreen» معمولا در اکثر دی‌وی‌های با حالت «Widescreen» نمایش داده می‌شوند. اما در حالت «FullScreen» برای اینکه تمام صفحه نمایش پر شود، تصاویر به طور غیرعادی کشیده می‌شود و این کشش غیرعادی تصاویر برای پر کردن صفحه‌نمایش باعث می‌شود که شما ۲۰درصد تصاویر را از دست بدهید و در صفحه نمایش خود مشاهده نکنید.