5300، موزیسین کوچک

۵۳۰۰ نوکیا که از ماه سپتامبر سال ۲۰۰۶ وارد بازار جهانی شده است، در دو رنگ قرمز و خاکستری تیره در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این گوشی که با تکیه بر قابلیت پخش موزیک با کیفیت مناسب وارد بازار شده است، جزو گوشی‌های Xpress Music شرکت نوکیا دسته‌بندی می‌شود.با کمک این گوشی، کاربر می‌تواند در حالی که به موسیقی گوش می‌دهد، از برنامه‌های دیگر آن هم استفاده کند.

ظاهر این گوشی زیبا، جذاب و فانتزی است و علاوه بر کشویی بودن، رنگ فانتزی آن هم جلب توجه می‌کند. رنگ بدنه این گوشی سفید است و اطراف صفحه نمایش، دو رنگ قرمز و خاکستری تیره دارد.

کلید‌های اختصاصی موسیقی در سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد و اندازه آنها طوری است که به راحتی بتوان با فشار دادن آنها موزیک را کنترل کرد. در سمت راست بدنه این گوشی دکمه‌های کنترل صدا و کلید دوربین تعبیه شده است.

در زیر صفحه نمایش چهار کلید برای قطع و وصل تماس‌ها و کنترل برنامه مورد علاقه کاربر در اطراف کلید چهار جهته قرار دارد. دوربین ۱/۳ مگاپیکسلی این گوشی قابلیت بزرگنمایی تا ۸ برابر را دارد. همچنین این گوشی از امکان فیلمبرداری به میزان حافظه هم برخوردار است.

پخش‌کننده موزیک این گوشی که از نوع MP۳ player است، قابلیت پخش MP۳/WMA/AAC/AAC را دارد. به دلیل اینکه ۵۳۰۰ به طور اختصاصی برای پخش موزیک طراحی شده است، امکانات زیادی برای پخش‌کننده موزیک آن در نظر گرفته شده است؛ از جمله امکانات گسترده سازی صدا، اکولایزر، فهرست کردن آهنگ‌ها براساس موضوعات مختلف. ۵۳۰۰ دارای ۵ مگابایت حافظه است و قابلیت افزایش تا ۲ گیگا بایت را هم دارد. این گوشی دارای یک پورت USB است و همچنین از بلوتوث، اینفرارد،GPRS ، EDGE و HSCSD هم برخوردار است. ۵۳۰۰ به دلیل ظاهر زیبا و قابلیت پخش موزیک، بیشتر مورد استقبال جوانان قرار گرفته است و افراد میانسال کمتر به دنبال استفاده از این گوشی هستند.

۵۳۰۰ نوکیا، هم اکنون با قیمت یک‌میلیون و ۹۵۰‌هزار ریال در بازار تلفن همراه به فروش می‌رسد.