قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول تلفن‌همراه که تقریبا تا دو هفته‌ پیش در بازار تلفن‌همراه تا 90هزار تومان نیز معامله می‌شد، کاهش یافته و به 65‌هزار تومان هم رسیده است.

طبق اظهارات فروشندگان سیم‌کارت، قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی به دلیل روند توزیع این سیم‌کارت‌ها در بازار کاهش یافته و با ادامه‌ این روال پیش‌بینی می‌شود قیمت آن تا ۵۵‌هزار تومان نیز کاسته شود و این درحالی است که قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی ثبت‌نامی ۳۴‌هزار تومان است. به عقیده‌ فعالان بازار، یکی از مشکلات این سیم‌کارت‌ها ادامه‌ سردرگمی مشتریان به خاطر سند زدن و عدم دسترسی به مالک اصلی آن است؛ اما استقبال از این سیم‌کارت‌ها کاهش نیافته است و دلیل کاهش قیمت آن، آغاز واگذاری این سیم‌کارت‌ها در تهران است. اما یکی از فروشندگان سیم‌کارت‌های ایرانسل نیز درباره‌ وضعیت بازار این سیم‌کارت گفت: این سیم کارت‌ها به دلیل نیم‌بها بودن آنها و امکانات و ارزش افزوده‌های آن مثل سرویس GPRS یا SMS رایگان در روزهای آخر هفته یا طرح‌های تشویقی آن با استقبال روبه‌رو شده است.
طبق اظهارات فروشندگان، قیمت سیم‌کارت تلفن‌همراه با کد دو تا 450‌هزار تومان خریداری و تا 460‌هزار تومان به فروش می‌رسد و سیم‌کارت کد سه به مبلغ 465‌هزار تومان خریداری و تا 475‌هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین سیم‌کارت کد چهار به مبلغ 355‌هزار تومان در بازار امروز تهران خریداری شده و تا 365‌هزار تومان به فروش می‌رسد و کد پنج تا 340‌هزار تومان خریداری و تا 355‌هزار تومان به فروش می‌رسد. سیم‌کارت صفر با کد شش به مبلغ 335 تا 340‌هزار تومان خریداری شده و تا 350‌هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت خرید سیم‌کارت کد هفت تا 335‌هزار تومان و کد هشت به مبلغ 320‌هزار تومان بوده که قیمت فروش آنها 10 تا 15‌هزار تومان بالاتر است و سیم‌کارت کارکرده با کد یک به مبلغ 530 تا 540‌هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.