فرمانده نیروی انتظامی‌تهران بزرگ با بیان اینکه عدم آموزش در استفاده از تکنولوژی تلفن‌همراه می‌تواند در جامعه تاثیرات منفی بگذارد، گفت: لزومی‌بر ثبت و ضبط برخی مسائل، نظیر مسائل محرمانه زندگی با استفاده از تلفن همراه وجود ندارد؛ چرا که متعاقبا برای افراد نگرانی‌هایی در زمینه انتشار آن ایجاد خواهد شد. «احمدرضا رادان» در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: تا زمانی که به درستی نتوانیم از تکنولوژی استفاده و آن را حفظ کنیم، مجموعه‌ای از موضوعات را نباید مورد استفاده قرار دهیم. سردار رادان افزود: در خیلی موارد افراد می‌توانند با رعایت موارد امنیتی، زمینه احساس ناامنی را تا سطح بالایی کاهش دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای کاربران تلفن‌همراه همچنان نامشخص است که در صورت سرقت یا مفقود شدن گوشی تلفن‌همراه خود به چه نهاد یا سازمانی مراجعه کنند، گفت: جرایم مشهود، غیرمشهود و جرایمی ‌که به ارجاع قضایی و یا به تشکیل پرونده نیازمند بوده برای تمامی‌ افراد جامعه مشخص است. فرمانده نیروی انتظامی ‌تهران بزرگ افزود: نیروی انتظامی ‌حتی برای مالباختگان در صحنه، کار‌های لازم را انجام می‌دهد، ولی دستور قضایی با ارسال پرونده صورت می‌گیرد و نیروی انتظامی‌پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

ثبت شماره سریال گوشی‌ مجددا الزامی می‌شود!

مسوولان تصمیم‌‌گیرنده در حال بررسی چگونگی شرایط برقراری مجدد ثبت شماره سریال (رجیستر) گوشی‌های تلفن‌همراه در کشور هستند.

افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن‌همراه و لوازم جانبی، در گفت‌وگو با سیتنا، با بیان این ادعا، اظهار داشت: در حال حاضر، بخش قابل توجهی از بازار به خرید و فروش «گوشی‌های قاچاق» اختصاص یافته است که به دلیل نامشخص بودن ویژگی و کیفیت گوشی‌های قاچاق، مشکلات فراوانی برای خریداران ایجاد می‌شود. فروتن لاریجانی تاکید کرد: یکی از ابزارهای مقابله با پدیده قاچاق گوشی تلفن‌همراه در مقطع کنونی، ثبت شماره سریال گوشی تلفن‌همراه است. وی، با اشاره با تعرفه کنونی واردات گوشی تلفن‌همراه گفت: به علت بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، تفاوت قیمت چشمگیری میان گوشی‌های قاچاق و گوشی‌هایی که از مجاری قانونی وارد کشور می‌شوند، به وجود آمده است.

دریافت ریزمکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری

رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار گفت: همانطور که امکان دریافت ریزمکالمات سیم‌کارت‌های دائمی ‌اپراتور اول برای مشترکان وجود دارد، این امکان برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری نیز فراهم شده است. سیدعلی علویان اظهار داشت: مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و با ارائه سند تلفن‌همراه، نسبت به دریافت ریزمکالمات خود اقدام کنند.وی با اشاره به عرضه سرویس‌های الکترونیکی اپراتور اول تلفن‌همراه کشور یادآور شد: مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی‌ اپراتور اول می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی در سراسر کشور نسبت به دریافت شناسه کاربری و رمز عبور خود اقدام کرده و از سرویس‌های غیرحضوری و الکترونیکی همراه اول استفاده کنند. وی گفت: مشترکان می‌توانند با دریافت شناسه و رمز عبور، ریزمکالمات خود را از طریق سایت شرکت ارتباطات سیار به نشانی اینترنتی WWW.MCI.IR دریافت کنند.