نیروی انتظامی حق ندارد گوشی تلفن افراد را بدون هیچ دلیل توجیه‌پذیر مورد بازرسی قرار دهد. سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: نیروی انتظامی نمی‌تواند افراد را بدون دلیل بازداشت کرده و اطلاعات موجود در گوشی تلفن همراه آنها را بازرسی کند. وی ادامه داد: چنانچه نیروی انتظامی با مجرم یا مظنونی برخورد داشته باشد، تلفن همراه این افراد به عنوان وسیله‌ای که شماره‌های تلفن و تماس‌ها در آن ثبت می‌شود همانند صندوق ماشین افراد و یا یادداشت‌های موجود در لباس آنها بازدید می‌شود. فرمانده نیروی انتظامی گفت: ولی تفتیش بدون دلیل اطلاعات موجود در تلفن همراه افراد از سوی نیروی انتظامی با قوانین منافات داشته و ماموران نیروی انتظامی حق انجام چنین برخوردی را با افراد جامعه ندارند.

عمده‌ترین مشکل نصب سایت‌های BTS تملیک است

با وجود رشد کیفی محسوس کیفیت شبکه ارتباطات سیار، منکر برخی مشکلات نیستیم. مجید مختارنیا، مدیرکل بهینه‌سازی شبکه ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: با وجود رشد کیفی محسوس شبکه، نمی‌توانیم برخی مشکلات در شبکه را انکار کنیم و حتی با وجود کاهش انسداد کانال‌های ترافیکی از ۱۲‌درصد به ۴‌درصد، در ساعات پیک ترافیک، در برخی نقاط خاص انسداد ترافیکی وجود دارد. وی افزود: نکته قابل‌توجه آن است که بیشترین شکایات از عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در نقاطی است که مردم از نصب سایت‌ها ممانعت به عمل می‌آورند.

مخابرات برای نصب BTS ضوابط شهر‌سازی را رعایت کند

شهردار تهران گفت: مخابرات برای نصب آنتن BTS باید ضوابط شهر و شهرسازی را رعایت کند.محمد باقر قالیباف اظهار داشت: شهرداری تهران هیچ مخالفتی با نصب آنتن‌های BTS تلفن همراه ندارد و کمک‌های لازم را در این زمینه انجام داده است.وی گفت: با برگزاری یک نشست با دکتر سلیمانی وزیر ارتباطات به توافقاتی در این خصوص دست یافتیم و شهرداری براساس این توافقات حاصل شده به وظایف خود عمل می‌کند.وی با بیان اینکه نصب آنتن یک مساله مهم است، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات سیار مجاز نیست که این آنتن‌ها را در اماکن مسکونی و شخصی حیاط منازل ، پشت بام‌های مجتمع‌های مسکونی، پارک‌ها و پیاده‌روها نصب کند.دکتر قالیباف با بیان اینکه برای نصب آنتن‌های BTS ضوابط شهرسازی رعایت شود، افزود: البته مخابرات این ضوابط را قبول کرده و توافقات حاصل شده است.

مذاکره با ۹‌کشور خارجی برای اپراتوری تلفن همراه

معاون وزیر ارتباطات از انجام مذاکرات ایران با ۹کشور آسیایی و آفریقایی با هدف ایجاد شبکه تلفن همراه در این کشور ها خبر داد. وفا غفاریان در گفت‌وگو با موبنا با تاکید بر اعلام آمادگی شرکت ارتباطات‌سیار ایران در ایفای نقش اپراتوری در کشورهای خارجی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری ایران برای ایجاد شبکه‌های ارتباطی و ارائه خدمات تلفن همراه در کشورهای هدف مستلزم ارتباط دولت با دیگر دولت‌ها است. وی با بیان اینکه بخش بین‌الملل وزارت ارتباطات درخصوص اجازه بهره‌برداری و صدور پروانه ایجاد شبکه تلفن همراه در کشورهای خارجی باید وارد عرصه شود، گفت: شرکت ارتباطات سیار از بعد اجرایی باید به این مقوله بپردازد.