N73، فیلم‌بردار حرفه‌ای

N۷۳ نوکیا با ۱۱۶ گرم وزن در گروه گوشی‌های سبک قرار دارد و این گوشی در سه رنگ نقره‌ای، مشکی و سفید وارد بازار شده است. N۷۳ از جمله گوشی‌های سری N نوکیا است که دوربین آنها ارتقا یافته و با تکیه بر کیفیت دوربین به بازار ارائه شده است. یکی از ویژگی‌های مثبت و جالب اضافه شده به این گوشی، قابلیت نمایش تصاویر گالری به صورت اسلاید (slide show ) است که حرکت تصاویر و جابه‌جایی آنها به وسیله دکمه کناری گوشی امکان پذیر است.

دوربین

دوربین ۲/۳مگا‌پیکسلی این گوشی قابلیت فوکوس خودکار را دارد و از یک لنز Carl Zeiss برخوردار است. این گوشی در عین حال از قابلیت فیلم‌برداری با سرعت ۱۵‌فریم در ثانیه برخوردار است و مدت زمان فیلم‌برداری آن نیز بستگی به ظرفیت حافظه گوشی دارد‌.

پخش کننده

پخش‌کننده موسیقی گوشی N۷۳ فرمت‌های MP۳، WMA و AAC را پشتیبانی می‌کند و با قابلیت نمایش لیست آهنگ‌ها و اکولایزر این امکان را دارد تا کاربر کیفیت صدا را تنظیم نماید.

حافظه

این گوشی با ۴۲ مگا‌بایت حافظه و برخورداری از کارت miniSD قابلیت ارتقا تا یک‌گیگا‌بایت و تعویض سریع را دارد که به این ترتیب به راحتی به فضای وسیعی برای ذخیره فایل‌های موسیقی و ویدئویی دسترسی وجود دارد و حتی می‌تواند حداکثر تا ۹۰دقیقه فیلم ویدئویی را ضبط کند.

باتری

باتری این گوشی از نوع Standard battery, Li-Ion ۱۱۰۰ mAh (BP-۶M‌) است و ۶ساعت مکالمه مداوم و ۳۵۰‌ساعت زمان آماده به کار را پشتیبانی می‌کند‌.

لوازم جانبی

مدل‌هایHS-۳۱ ،HS-۲۰ ، HS-۸ ، HS-۲۳ ،HS-۳ ، HDB-۴ ،HDS-۳ و HS-۵ هفت مدل از هندزفری‌هایی هستند که این گوشی را پشتیبانی می‌کنند‌.

هندز فری‌های بلوتوث این گوشی مدل‌های BH-۹۰۰ ، BH-۸۰۰ ،BH-۲۰۰ ، HS-۳۶W و HS-۲۶Wرا شامل می‌شود‌. دو مدل کارکیت CK-۷W و BHF-۳ هم این گوشی را پشتیبانی می‌کند. از کارکیت بلوتوث این گوشی‌ها می‌توان به مدل‌های HF-۳۵W و HF-۶W اشاره کرد‌. از دیگر لوازم جانبی این گوشی کابل (مدل CA-۵۳ )‌،کیبورد بی‌سیم (مدل SU-۸W )، شارژ (مدل AC-۴ و AC-۳) و شارژ فندکی (مدل DC-۴‌) هستند‌. ساختار گوشی بسیار مناسب وخوب است، مگر قسمت سیاه پشت گوشی که لنز دوربین نیز به روی آن قرار گرفته است و اثر انگشت شما کاملا روی آن مشهود می‌ماند. بیشترین گلایه دارندگان گوشی N۷۳ نوکیا به غیرفعال شدن و خاموش شدن پس از یک تماس تلفنی مربوط می‌شود تا حدی که باعث شده اعتبار آن از دست برود. با این حال استقبال از این گوشی تا کنون خوب بوده و طرفداران خود را پیدا کرده است و کاربران کیفیت آن را خوب ارزیابی می‌کنند‌.